Użytkownicy Facebooka zyskują dostęp do utworów Universal Music
pixabay.com
Facebook i Universal Music podpisały wieloletnią umowę licencyjną, która pozwoli użytkownikom Facebooka na całym świecie na wykorzystanie muzyki z zasobów wytwórni w treściach zamieszczanych w serwisach należących do koncernu Marka Zuckerberga.
Z utworów licencjonowanych przez Universal Music będą mogli korzystać użytkownicy serwisów Facebook oraz Instagram, a także modułu do obsługi rzeczywistości wirtualnej Oculus.
Zawarcie umowy pomiędzy Facebookiem a gigantem przemysłu rozrywkowego to pierwsze tego typu wydarzenie w historii. Oba koncerny nie zdradziły szczegółów towarzyszących umowie.
Analitycy rynku medialnego wskazują, że układ Facebooka i Universal Music zostaje zawarty w tym samym czasie, kiedy Facebook ewidentnie zdecydował się na zwiększenie nacisku na treści wideo w swojej strategii rozwojowej. Ma to pomóc utrzymać zainteresowanie użytkowników, a także przyciągnąć do Facebooka nowych reklamodawców, zachęconych dostępnością coraz popularniejszego formatu treści.
Wcześniej w tym roku Facebook uruchomił usługę "Oglądaj" (ang. Watch), przeznaczoną specjalnie dla treści wideo. W module "Oglądaj" pojawiają się produkcje takich nadawców, jak Buzzfeed, Discovery Communications, a także programy sportowe.
Umowa pomiędzy Facebookiem i Universal Music podpisana została kilka dni po tym, gdy umowę z tą wytwórnią zawarł należący do Google serwis YouTube, który współpracuje również z drugim magnatem rozrywkowym, wytwórnią Sony Music Entertainment.
Umowa z Universal Music pomoże Facebookowi konkurować z serwisem YouTube. Teledyski wideo towarzyszące utworom muzycznym wciąż są najpopularniejszą kategorią treści w należącym do Google serwisie.
Jak poinformował koncern Universal Music, wieloletnia umowa z Facebookiem będzie rozszerzona w przyszłości również na usługę Facebook Messenger i treści wideo tam zamieszczane. będą mogli korzystać użytkownicy serwisów Facebook oraz Instagram, a także modułu do obsługi rzeczywistości wirtualnej Oculus.
Zawarcie umowy pomiędzy Facebookiem a gigantem przemysłu rozrywkowego to pierwsze tego typu wydarzenie w historii. Oba koncerny nie zdradziły szczegółów towarzyszących umowie.
Analitycy rynku medialnego wskazują, że układ Facebooka i Universal Music zostaje zawarty w tym samym czasie, kiedy Facebook ewidentnie zdecydował się na zwiększenie nacisku na treści wideo w swojej strategii rozwojowej. Ma to pomóc utrzymać zainteresowanie użytkowników, a także przyciągnąć do Facebooka nowych reklamodawców, zachęconych dostępnością coraz popularniejszego formatu treści.
Wcześniej w tym roku Facebook uruchomił usługę "Oglądaj" (ang. Watch), przeznaczoną specjalnie dla treści wideo. W module "Oglądaj" pojawiają się produkcje takich nadawców, jak Buzzfeed, Discovery Communications, a także programy sportowe.
Umowa pomiędzy Facebookiem i Universal Music podpisana została kilka dni po tym, gdy umowę z tą wytwórnią zawarł należący do Google serwis YouTube, który współpracuje również z drugim magnatem rozrywkowym, wytwórnią Sony Music Entertainment.
Umowa z Universal Music pomoże Facebookowi konkurować z serwisem YouTube. Teledyski wideo towarzyszące utworom muzycznym wciąż są najpopularniejszą kategorią treści w należącym do Google serwisie.
Jak poinformował koncern Universal Music, wieloletnia umowa z Facebookiem będzie rozszerzona w przyszłości również na usługę Facebook Messenger i treści wideo tam zamieszczane.
(PAP, 22.12.2017)