Plany tygodnika "NIE" i duże zmiany od kwietnia  |  Kowalczyk: Świrski uznał, że jest kimś o wiele ważniejszym  |  Liczba oglądanych reklam w telewizji w 2024 roku  |  Kompania Piwowarska wybiera  |  Debaty ze studentami w TVP  |  Kolejny sezon "MasterChefa"  |  SkupSzop zamknął rok  |  Awans w Grupie Iberion  |  Gazeta.pl zachęca do subskrypcji innych serwisów  |  Oglądalność serialu "Sprawiedliwi. Trójmiasto" w TV 4  |  Radio Nowy Świat na pięciolecie zbiórki  |  Studenckie Radio Egida w DAB+  |  Outdoor 2025: stabilny wzrost i dalsza cyfryzacja  |  Biedronka Home  |  KUPS szuka agencji  |  Międzynarodowa kampania OBI  |  Apple TV+ wyprodukuje czwarty sezon serialu "Ted Lasso"  |  OpenAI i Sam Altman kontra Elon Musk. Proces jesienią  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Plany tygodnika "NIE" i duże zmiany od kwietnia  |  Kowalczyk: Świrski uznał, że jest kimś o wiele ważniejszym  |  Liczba oglądanych reklam w telewizji w 2024 roku  |  Kompania Piwowarska wybiera  |  Debaty ze studentami w TVP  |  Kolejny sezon "MasterChefa"  |  SkupSzop zamknął rok  |  Awans w Grupie Iberion  |  Gazeta.pl zachęca do subskrypcji innych serwisów  |  Oglądalność serialu "Sprawiedliwi. Trójmiasto" w TV 4  |  Radio Nowy Świat na pięciolecie zbiórki  |  Studenckie Radio Egida w DAB+  |  Outdoor 2025: stabilny wzrost i dalsza cyfryzacja  |  Biedronka Home  |  KUPS szuka agencji  |  Międzynarodowa kampania OBI  |  Apple TV+ wyprodukuje czwarty sezon serialu "Ted Lasso"  |  OpenAI i Sam Altman kontra Elon Musk. Proces jesienią  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Plany tygodnika "NIE" i duże zmiany od kwietnia  |  Kowalczyk: Świrski uznał, że jest kimś o wiele ważniejszym  |  Liczba oglądanych reklam w telewizji w 2024 roku  |  Kompania Piwowarska wybiera  |  Debaty ze studentami w TVP  |  Kolejny sezon "MasterChefa"  |  SkupSzop zamknął rok  |  Awans w Grupie Iberion  |  Gazeta.pl zachęca do subskrypcji innych serwisów  |  Oglądalność serialu "Sprawiedliwi. Trójmiasto" w TV 4  |  Radio Nowy Świat na pięciolecie zbiórki  |  Studenckie Radio Egida w DAB+  |  Outdoor 2025: stabilny wzrost i dalsza cyfryzacja  |  Biedronka Home  |  KUPS szuka agencji  |  Międzynarodowa kampania OBI  |  Apple TV+ wyprodukuje czwarty sezon serialu "Ted Lasso"  |  OpenAI i Sam Altman kontra Elon Musk. Proces jesienią  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś aż 45 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Dział: KSIążKI

Dodano: Grudzień 20, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

„Fakap. Czyli moja przygoda z korpoświatem”

Press

Dan Lyons

Znak Horyzont
Kraków 2017

Dan Lyons powinien być ostatnim dziennikarzem, którego zmiecie z posady technologiczna rewolucja w mediach. On o technologiach zaczął pisać jeszcze w latach 80. w „PC Week”, a w „Forbesie” opisywał pierwszą bańkę internetową. W 2006 roku jako Fałszywy Steve Jobs zaczął pisać bloga pt. „Sekretny dziennik Steve’a Jobsa”, w którym ośmieszał kulturę Doliny Krzemowej. Gdy go zdemaskowano, zyskał rozgłos, wydał powieść Fałszywego Steve’a, prawa sprzedał hollywoodzkiej wytwórni i został scenarzystą serialu „Silicon Valley”. Przez ostatnie lata pracował jako redaktor ds. technologii w „Newsweeku”, wydawałoby się, na najbardziej dziś pewnym stanowisku w redakcji. Aż tu niespodziewanie, w 2012 roku, mając 50 lat, nazwisko i szacunek w branży, zostaje zwolniony. I zderza się z rzeczywistością, gdzie ludzie, których wcześniej nawet nie zauważał – właściciele fabryk kontentu – rozdają karty i pracę. Lyons znajduje zatrudnienie w start-upie HubSpot i przekonuje się, jak bardzo jego teoretyczna wiedza rozmija się z praktyką. I jak bardzo ludzie z doświadczeniem nie są potrzebni w tej branży. Ta opowieść jest fascynująca nie tylko dlatego, że trafiło na dobrego dziennikarza, który swoje doświadczenie przekuł w książkę naprawdę non-fiction – ale również z tego powodu, że pokazał mechanizmy pompowania wartości start-upów i tworzenia ery Nowej Pracy. Istny Orwell. Lyons kariery w HubSpocie nie zrobił, nie zrobił jej też w portalu Gawker (odszedł stamtąd jeszcze szybciej). Książka, choć stała się bestsellerem, właścicielom HubSpotu nie zaszkodziła. Lyons może mieć tylko tę satysfakcję, że gdy media będą donosiły o kłopotach kolejnych wytworów Doliny Krzemowej, on skwituje: „Przecież przestrzegałem”.

RG

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.