O 9,3 proc. drożeją ceny reklam w RMF FM od Nowego Roku
Wydatki na reklamę w radiu po trzech kwartałach br. spadły o 1,1 proc. (fot. WerbeFabrik/Pixabay.com)
Grupa RMF z początkiem 2018 roku podnosi ceny reklam w RMF FM, RMF Maxxx i RMF Classic.
Ceny reklam w RMF FM wzrosną średnio o 9,3 proc. Najwięcej trzeba będzie zapłacić za spoty w godz. 7-10 od środy do piątku. 30-sekundowa reklama kosztować będzie w tym paśmie 34,8 tys. zł – o 6,4 proc. więcej niż dotychczas w godz. 8-10 w te dni. W RMF Maxxx reklamy zdrożeją średnio o 8,1 proc., a w RMF Classic - o 7,7 proc.
- Popyt na reklamę radiową, szczególnie w drugiej połowie 2017 roku, przeszedł nasze wszelkie oczekiwania. Ogromnym wyzwaniem jest realizacja wszystkich kampanii reklamowych - wyjaśnia Tomasz Ramza, dyrektor generalny działu sprzedaży Grupy RMF.
Ostatnio Grupa RMF zmieniła ceny reklam w RMF FM jesienią ub.r. Jej stacje zwiększają w tym roku słuchalność, a RMF Classic uruchomił nadajniki we Włocławku i w Płocku. – Te wszystkie czynniki skłoniły nas do podjęcia decyzji o wejściu w 2018 rok z nową polityką handlową, w której większe akcenty będziemy kładli na elementy ekskluzywnych warunków emisji, relacji długości spotu do ceny - zapowiada Tomasz Ramza.
To niejedyne podwyżki na rynku. Z początkiem października br. zdrożały reklamy w Radiu Zet (średnio o 2,9 proc. w godz. 6-22). Była to druga podwyżka cen stacji w tym roku, poprzednia miała miejsce w marcu br. W styczniu br. ceny reklam podniosło Polskie Radio - w radiowej Jedynce i Trójce średnio o 8,9 proc., a w Polskim Radiu 24 – o 7,3 proc.
Z szacunków domu mediowego Starcom wynika, że wydatki na reklamę w radiu po trzech kwartałach br. spadły o 1,1 proc. (w porównaniu z trzema kwartałami ub.r.), a według Agory - wzrosły o 0,5 proc.
(KOZ, 30.11.2017)