Wpływy reklamowe radia wzrosły o prawie 6 proc. - według danych cennikowych
Po dziewięciu miesiącach br. wpływy reklamowych stacji radiowych wzrosły o 5,7 proc. w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. Najwięcej pieniędzy w radiu zostawia branża handlowa.
Z cennikowych danych Kantar Media, które nie uwzględniają udzielanych reklamodawcom rabatów, wynika, że od stycznia do września br. największe przychody z reklam uzyskała Grupa RMF – 1,69 mld zł, o 6,5 proc. więcej niż od stycznia do września ub.r.
Wpływy reklamowe Eurozetu spadły o 0,5 proc., do 923,8 mln zł, a pozostałych grup wzrosły: Grupy Radiowej Time – o 9,8 proc., do 752,1 mln zł, Grupy Radiowej Agory – o 9,5 proc., do 665,1 mln zł, a Polskiego Radia – o 3,8 proc., do 559,9 mln zł.
Branżami, które najwięcej wydały na reklamę w radiu, były: handel – 1,51 mld zł (o 9,2 proc. więcej, niż przed rokiem), produkty farmaceutyczne i leki – 1,01 mld zł (o 2,5 proc. więcej), motoryzacja – 483,3 mln zł (o 18,5 proc. więcej), telekomunikacja – 232 mln zł (o 0,9 proc. więcej) i rozrywka – 207,5 mln zł (o 4,7 proc. mniej).
(KOZ, 24.10.2017)