Zenith: rośnie znaczenie urządzeń mobilnych

(fot. pixabay.com)
Według raportu Mobile Advertising Forecasts 2017 opublikowanego przez dom mediowy Zenith (zawiera dane z 52 rynków, w tym z Polski) w 2018 roku odsetek posiadaczy smartfonów na świecie wyniesie 66 proc. (w 2016 roku było to 58 proc.).
Według prognozy Zenith w 2017 roku reklama mobile będzie stanowiła 53 proc. globalnych wydatków na reklamę w internecie (w Polsce jest to obecnie 27 proc.). W 2018 roku wskaźnik ten wzrośnie do 59 proc., a w 2019 roku do 62 proc. W 2019 roku wartość wydatków na reklamę na urządzeniach mobilnych wyniesie 156 mld dol. i będzie stanowiła 26 proc. sumy globalnych wydatków na reklamę.
Z raportu wynika również, że w Polsce smartfon ma już 62 proc. społeczeństwa. Na świecie krajem z najwyższą liczbą użytkowników smartfonów są Chiny (w 2018 roku będzie z nich korzystało już 1,3 mld Chińczyków).
Zdecydowanie mniej osób korzysta z tabletów. Odsetek posiadaczy tych urządzeń na dwunastu rynkach przekracza 50 proc., a na siedmiu jest niższy niż 10 proc. Najwyższy wskaźnik odnotowuje Holandia (74 proc.). Według szacunków globalnie odsetek posiadaczy tabletów wyniesie w 2017 roku 18,7 proc. Polska plasuje się powyżej tej średniej z wynikiem 28 proc.
W 2018 roku czas poświęcony na korzystanie z internetu za pośrednictwem urządzeń mobilnych będzie stanowił 73 proc. czasu spędzanego online (wobec 70 proc. w 2017 roku). Krajem, w którym użytkownicy internetu najczęściej korzystają z urządzeń mobilnych, jest Hiszpania (już 81 proc. czasu konsumpcji internetu pochodzi z urządzeń mobilnych). W Polsce jest to 32 proc.
(IKO, 17.10.2017)
