Tysiąc osób będzie kontrolować reklamy w Facebooku
![](/images/contents/photo_50326_1507297307_big.jpg)
(fot. geralt / pixabay.com)
Facebook zapowiedział, że uruchomi oddział, który będzie weryfikować przekazy publikowane przez reklamodawców, szczególnie dotyczące polityki, mniejszości narodowych i seksualnych.
Serwis ogłosił, że nowa struktura będzie liczyła około tysiąca pracowników. Ich zadaniem będzie kontrola reklam pod kątem standardów Facebooka. Szczególną uwagę mają zwracać na treści bezpośrednio lub pośrednio skierowane przeciw mniejszościom religijnym, etnicznym i seksualnym oraz ugrupowaniom politycznym.
We wrześniu Facebook przyznał, że w czasie kampanii prezydenckiej w USA opublikował 3 tys. reklam o charakterze politycznym, których zleceniodawcami byli pochodzący z Rosji właściciele ponad 470 nieautentycznych kont łamiących wewnętrzne regulaminy Facebooka.
(LL, 08.10.2017)
![Pressletter](/images/pressletter_v2.jpg)