We wrześniu wzrost cennikowych wpływów telewizji. Z wyjątkiem TVP 1
Jacek Kurski, prezes TVP (fot. Simona Supino / Press)
We wrześniu br. cennikowe wpływy reklamowe telewizji wzrosły o 9,17 proc. w porównaniu z tym miesiącem ub.r. - wynika z danych cennikowych Nielsen Audience Measurement. Spośród kanałów należących do tzw. wielkiej czwórki mniejsze wpływy odnotował tylko TVP 1.
Cennikowe przychody reklamowe TVN wzrosły o 22,74 proc. (do 360,5 mln zł), Polsatu - o 13,74 proc. (do 483 mln zł), a TVP 2 - o 0,87 proc. (do 112,9 mln zł). Wpływy cennikowe TVP 1 zmniejszyły się o 10,39 proc. (do 99,2 mln zł).
Najwięcej na reklamę w telewizji przeznaczyła we wrześniu br. firma Aflofarm – 97,3 mln zł, czyli o 3,29 proc. więcej, niż we wrześniu ub.r. Drugi był Polkomtel SA - 96 mln zł (wzrost o 53,37 proc.), a trzecia firma Nestlé – 85,8 mln zł (wzrost o 56 proc.). Stacje telewizyjne monitorowane przez Nielsena we wrześniu br. wyemitowały łącznie 2,53 mln spotów – o 13,87 proc. więcej, niż we wrześniu ub.r.
(Mackuch, 07.10.2017)