Świadomość istnienia nowych telewizji naziemnych rośnie bardzo wolno
36 proc. telewidzów z dostępem do internetu wie o poszerzeniu oferty naziemnej telewizji cyfrowej o cztery nowe kanały – wynika z badania MEC zrealizowanego w połowie września br. W styczniu br. było to 33 proc.
Na uruchomionym w 2016 roku ósmym multipleksie naziemnym nadają cztery kanały: Zoom TV, który wystartował 25 października (Cable Television Networks & Partners), nadająca od 9 listopada Nowa TV (Grupa ZPR) oraz Metro (Discovery) i Wirtualna Polska (Grupa Wirtualna Polska), które zadebiutowały 2 grudnia.
O nowych kanałach naziemnych nie słyszało 45 proc. badanych. W styczniu br. ten odsetek był wyższy - 52 proc. Wśród odbiorców naziemnej telewizji o nowych stacjach wie blisko połowa (49 proc.) respondentów.
Jak zauważa MEC, w porównaniu z początkiem br. poprawiła się rozpoznawalność marek nowych telewizji naziemnych. Najwyższy wskaźnik rozpoznawalności ma Nowa TV (Grupa ZPR) - 41 proc. (wzrost z 33 proc. w styczniu br.). Dalej są: Metro – 39 proc. (wzrost z 28 proc.), telewizja WP – 33 proc. (wzrost z 26,8 proc.) i Zoom TV – 32 proc. (wzrost z 24,4 proc.). Żadnej z wymienionych nie zna 38 proc. badanych.
MEC zrealizował badanie metodą CAWI na próbie 1,5 tys. polskich internautów w połowie września br.
(KOZ, 22.09.2017)