Polskie Radio w ramach bojkotu firmy Maspex przestało kupować soki Tarczyn

Rezygnacja z zakupu produktów firmy Maspex przez Polskie Radio dotyczyła soków Tarczyn – wynika z odpowiedzi na interpelację posłów Nowoczesnej. Miała to być odpowiedź na kontrowersyjną grafikę opublikowaną w mediach społecznościowych przez inną markę tej firmy - Tiger.
W sierpniu br. Polskie Radio poinformowało, że rezygnuje z zakupu produktów firmy Maspex. Była to reakcja na kontrowersyjną grafikę zamieszczoną na profilu marki Tiger (należy do Maspeksu) na Instagramie 1 sierpnia br. Umieszczono na niej obraźliwy gest i napis "1 sierpnia. Dzień Pamięci. Chrzanić to, co było. Ważne, to co będzie".
Interpelację w tej sprawie do ministra kultury i ministra energii zgłosili posłowie Nowoczesnej Paweł Kobyliński i Marek Sowa. Resort kultury o wyjaśnienie zwrócił się do władz Polskiego Radia.
”Wycofanie produktów firmy Maspex dotyczyło tylko zakupów soków »Tarczyn«, która to marka należy także do tej grupy” – poinformował posłów minister kultury i wicepremier Piotr Gliński. Jak przekazał, decyzję podjął zarząd spółki. ”W ramach bieżących potrzeb zarząd realizuje zakupy środków spożywczych i napojów z uwzględnieniem producenta reprezentującego kapitał polski. Dokonywanie zakupów produktów innego producenta, reprezentującego kapitał polski, nie powinno mieć związku i wpływu na wielkość przychodów budżetu z podatku CIT” – odpowiedział wicepremier Gliński.
(KOZ, 20.09.2017)
