W sierpniu najwięcej interakcji w społecznościach miała WP
Badanie Storyclash dla "Presserwisu" po raz pierwszy uwzględnia interakcje z Twittera
Wirtualna Polska miała w sierpniu br. najwięcej interakcji na Facebooku, Twitterze i Google+ - wynika z analizy firmy Storyclash przygotowanej dla "Presserwisu". Post z największą liczbą interakcji udostępnił natomiast TVN 24.
W sumie, jak wyliczył dla "Presserwisu" i Press.pl Storyclash, polskie serwisy informacyjne odnotowały w lipcu 20,2 mln interakcji (m.in. reakcji, komentarzy, udostępnień). Najwięcej z nich (911 tys.) było 1 sierpnia, w rocznicę wybuchu powstania warszawskiego. Badanie po raz pierwszy uwzględnia też Twittera.
Jeśli chodzi o treści, to najczęściej użytkownicy reagowali na post opublikowany przez TVN 24 z 26 sierpnia z linkiem do tekstu pt. "Nie żyje Grzegorz Miecugow". Miał on 180 tys. interakcji. Na kolejnych miejscach znalazły się: "Filip Chajzer kolejny raz pokazał, co oznacza prawdziwy patriotyzm. Bez wahania spłacił dług 93-letniego powstańca!" opublikowany 1 sierpnia przez NaTemat.pl (40,4 tys.) i "Niemcy w szoku. O tym co właśnie zrobili kibice Legii będzie mówić cała Europa" opublikowany 2 sierpnia w Pikio.pl (40,1 tys.).
Najwięcej interakcji miała Wirtualna Polska - 2,478 mln (spadek o 0,6 w porównaniu z lipcem), wyprzedzając TVN 24 - 1,811 mln (wzrost o 6 proc.) i NaTemat, który miał 1,692 mln interakcji (wzrost o 1,2 proc.).
(JM, 07.09.2017)