Kolporter wspiera sprzedaż systemem motywacyjnym i szkoleniami
Kolporter zorganizował konkurs, w którym premiowano najbardziej aktywnych i skutecznych sprzedawców (fot. Justyna Andryszek/pixabay.com)
Salony Kolportera zanotowały wzrost sprzedaży prasy zarówno w pierwszym, jak i drugim kwartale br. (względem analogicznych okresów ub.r.). Najlepiej sprzedawała się prasa kobieca, hobbystyczna i dla dzieci. To m.in. efekt systemu motywacyjnego.
W drugim kwartale br. saloniki Kolportera zanotowały wzrost rok do roku o 2,01 proc., a w pierwszym - o 1,92 proc. Wzrost zanotowały czasopisma (szczególnie tytuły kobiece, dla dzieci i wydawnictwa hobbystyczne), spadki - dzienniki.
Na wzrost wpłynęły zmiany, jakie w ostatnich miesiącach wprowadził dystrybutor - w życie weszły nowe rozplanowania ekspozycji tytułów prasowych oraz szkolenia dla sprzedawców i wewnętrzne programy motywacyjne.
- Prowadzimy stale dwa konkursy prosprzedażowe - dla osób prowadzących saloniki i dla sprzedawców. Co miesiąc wyłaniamy najlepszych, którzy otrzymują dodatkowe premie. Dodatkowo w tym roku zwiększyliśmy budżet przeznaczony na te działania, co pozwoliło nam rozszerzyć grono osób nagradzanych miesięcznymi bonusami - wyjaśnia Dariusz Materek, rzecznik prasowy Kolportera. Dodaje, że wdrożony został również system pozwalający osobom prowadzącym saloniki na uzyskanie dodatkowej premii po przekroczeniu określonego limitu sprzedaży.
- Spore znaczenie w zwiększeniu efektywności miał również, naszym zdaniem, specjalny program szkoleniowy przygotowany na platformie e-learningowej, z którego korzystają nasi partnerzy i współpracownicy. Szkolenie, zawierające filmy instruktażowe i prezentacje, było w całości dedykowane sprzedaży prasy - dodaje Dariusz Materek.
Według danych Izby Wydawców Prasy Kolporter miał w br. udział w rynku dystrybucji prasy w wysokości 51,55 proc.
(JM, 05.09.2017)