Centrum Kongresowe ICE Kraków
fot. Archiwum KBF
REALIZACJA WYDARZENIA
Centrum jest dostosowane do organizacji każdego typu wydarzeń: kongresów, konferencji, sympozjów i forów (MICE), wydarzeń kulturalnych: koncerty muzyki klasycznej i rozrywkowej, spektakle teatralne, operowe, widowiska multimedialne i akrobatyczne, wydarzeń społecznych oraz biznesowych.
Centrum Kongresowe ICE Kraków dwukrotnie zdobyło tytuł najlepszego centrum kongresowego Nowej Europy w konkursie Meetings Star Award 2015 i 2016. Jako jeden z pierwszych w Polsce profesjonalnych obiektów konferencyjnych wprowadziło standard gwarancji obsługi osobowej w kosztach najmu. Zespół techniczny dedykowany jest wydarzeniu w zależności od jego wielkości. W skład zespołu wchodzą: elektroakustycy, technicy mechaniki sceny, oświetleniowcy, konserwatorzy, a także project manager, który opiekuje się całością eventu.
W obiekcie działa firma cateringowa Masters Catering, która na stałe współpracuje z ICE Kraków oraz posiada w obiekcie własne przestrzenie operacyjne. Organizator może skorzystać z usług dowolnej zewnętrznej firmy cateringowej. Na uwagę zasługuje także wyjątkowa lokalizacja – w centrum miasta, naprzeciwko historycznego serca Polski – Zamku Królewskiego na Wawelu, tuż nad Wisłą.
Do tej pory zorganizowano m.in.: 41. Sesję Światowego Komitetu Dziedzictwa UNESCO, ISF Światowy Kongres Nasienny, Europejski Kongres Samorządów, 46. międzynarodową konferencję Stowarzyszenia The European Dialysis and Transplant Nurses Association/European Renal Care Association (EDTNA/ERCA), European Lotteries Congress 2017, Impact’17, Digital Dragons, MIRCIM 2017; targi: Absolvent Talent Days, Targi Ślubne, PIKE Międzynarodowa Konferencja i Wystawa Dostawców Kontentu Telewizyjnego; koncerty: Diana Damrau, Ivo Pogorelić, Suzanne Vega, Ive Mendes, Bryan Ferry, Patricia Kaas, Max Richter, Marc Minkowski, Jordi Savall, Pat Metheny.
HIT 2017 ROKU
Sesja Światowego Komitetu Dziedzictwa UNESCO (2–12.07.2017). W obsługę wydarzenia zaangażowanych było ponad 1 tys. osób, a bezpieczeństwa strzegło 38 żandarmów i 700 policjantów. Przygotowania do sesji trwały siedem miesięcy. W sesji wzięło udział 3 tys. osób, zaaranżowano 51 pomieszczeń, zorganizowano 35 eventów towarzyszących.
PODSTAWOWE INFORMACJE O OBIEKCIE
Powierzchnia, sale: Cztery sale główne: Sala Audytoryjna /n(1915 miejsc), Sala Teatralna (598), Sala Kameralna (500m2), Zespół Sal Konferencyjnych (500 m2), czteropoziomowe przeszklone foyer z widokiem na Wawel – łącznie 2880 m2, 3,2 tys. miejsc siedzących. Na terenie dwupoziomowy parking podziemny na 336 miejsc, a także pokój medyczny i pokój rodzica z dzieckiem. Odległość do najbliższego hotelu – 50 m.
Wyposażenie: Rozbudowany system digital signage, 16 ekranów nad ladą recepcyjną, za nią mleczna szyba projekcyjna, wbudowane w obrys sal kabiny do tłumaczeń. Reflektory i ekrany akustyczne zmieniające czas pogłosu. Sala Audytoryjna i Teatralna wyposażone w ekrany oraz projektory Eiki LC-HDT2000 o jasności 15 000 ANSI lumenów w technologii 3LCD o rozdzielczości 2K.
Kategorie i liczba imprez w ostatnim roku: Wydarzenia związane z przemysłem spotkań oraz wydarzenia kulturalne – w sumie 177.
Połączenia komunikacyjne: Odległość do najbliższego przystanku – 50 m, postój taksówek – 50 m, pętla autobusowa komunikacji miejskiej – 150 m. Czas dojazdu z lotniska, do dworca kolejowego – 20 minut.
KONTAKT
Michał Zalewski,
rzecznik prasowy operatora
ICE Kraków – Krakowskiego
Biura Festiwalowego
mzalewski@
biurofestiwalowe.pl,
Tel. 513 099 671
(31.08.2017)