Wideo online jest oglądane o 20 proc. dłużej niż rok temu
(fot. pixabay.com)
Już nie 39,6 minuty (jak w 2016 roku), a średnio 47,4 minuty dziennie spędzą na oglądaniu materiałów wideo w internecie konsumenci – wynika z raportu „Online Video Forecasts 2017” opublikowanego przez dom mediowy Zenith i dotyczącego 2017 roku.
Według badania czas oglądania online wideo wzrośnie w br. o 20 proc., przede wszystkim ze względu na coraz powszechniejsze korzystanie z urządzeń mobilnych. Czas oglądania materiałów wideo na smartfonach i tabletach wzrośnie o 35 proc., do 28,8 min dziennie. Mniejszą dynamikę wzrostu będzie miało wideo na urządzeniach stacjonarnych, laptopach i smart TV – prognozowany wzrost to 2 proc, do 18,6 min dziennie.
Raport Zenith zawiera dane z 63 krajów, w tym z Polski. W 2017 roku Polacy poświęcą na oglądanie online wideo średnio prawie 40 minut dziennie. Online wideo obejmuje wszystkie treści wideo oglądane w internecie.
(IKO, 18.07.2017)