Polacy zgłosili 109 prac na festiwal w Cannes
31.05.2006, 09:47
Polskie agencje będą walczyły o nagrody tegorocznego międzynarodowego festiwalu reklamy Cannes Lions w ośmiu spośród dziewięciu kategorii konkursowych.
Z Polski wpłynęło 109 prac – pod względem tej liczby prezentujemy się najlepiej wśród krajów naszego regionu, jednak na tle zgłoszeń wszystkich krajów zajmujemy dopiero 36. miejsce. Obok takich potęg reklamowych, jak USA (3338 zgłoszeń), Brazylia, Wielka Brytania czy Niemcy, wyprzedzają nas m.in. Argentyna, Meksyk, Hiszpania, Portugalia, Indie, Japonia, Singapur. Łącznie organizatorzy zanotowali wzrost liczby prac o 12,5 proc., do 24862, co po części wynika z wprowadzenia nowej kategorii – Promo Lions. Jak co roku, największą popularnością wśród kreatywnych cieszy się kategoria reklamy prasowej – 7387 zgłoszeń, w tym 34 z Polski. Znacznie wzrosła liczba zgłoszeń reklamy zewnętrznej – 5282 (18 z Polski). W kategorii film zgłoszono 4860 reklam (25 z Polski). O Cyber Lions będą walczyły 2502 reklamy (12 polskich), o Lions Direct - 1509 (trzy polskie), a o Media Lions – 1466 (14). W tym roku zgłoszono 1032 reklamy radiowe (jedną z Polski). W nowej kategorii materiałów promujących – Promo Lions zgłoszono 622 prace (brak polskich), a o Tytanowego Lwa za zintegrowane kampanie będą walczyły 202 prace (dwie polskie). Tegoroczny, 53. festiwal Cannes Lions rozpocznie się 18 czerwca.(ROM, 31.05.2006)
* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter










