Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Agora: prognozowany wzrost PKB przełoży się na rynek reklamowy  |  Dwa podejścia BGK do wyboru agencji, oba niedokończone  |  Paweł Majorczyk za Macieja Strzeleckiego w zarządach trzech spółek Radia Plus  |  Grupa Gremi Media zwiększyła przychody  |  Serial Canal+ "Kruk. Szepty słychać po zmroku" w TVP 2  |  Ruszył nabór do rządowego programu "Czasopisma". Do podziału 2,9 mln zł  |  "Niemożliwe. Patrick Hansen" kolejnym sportowym serialem dokumentalnym Canal+  |  Wydatki reklamowe na wideo w pierwszych trzech kwartałach wzrosły o 11,1 proc.  |  16 agencji w przetargu NASK  |  Rada nadzorcza AMS  |  Otomoto powraca z kampanią "Prawdziwe historie"  |  Trump: Steven Cheung zostanie dyrektorem ds. komunikacji w Białym Domu  |  Z "Sunday Express" w reakcji na zapowiadane zwolnienia odchodzi redaktor naczelny  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: badania telewizji

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Lipiec 05, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Polsat liderem w grupie ogólnej, a TVN w grupie komercyjnej

(fot. manbob86 / pixabay.com / lic. CC0)

W pierwszym półroczu br. największy udział w widowni telewizyjnej w grupie ogólnej miał Polsat, natomiast w grupie komercyjnej wygrał TVN. Udział tzw. wielkiej czwórki w porównaniu z pierwszym półroczem ub.r. zmniejszył się z 41,89 proc. do 38,91 proc.

Udział Polsatu w rynku w grupie ogólnej wyniósł 11,14 proc., co oznacza spadek z 11,37 proc. w analogicznym okresie rok wcześniej. Polsat wyprzedził TVP 1, który spadł na drugie miejsce. Udział Jedynki zmniejszył się z 11,61 proc. do 10,14 proc.

TVN zanotował spadek z 10,46 proc. do 9,79 proc., a TVP 2 - z 8,45 proc. do 7,84 proc. Łącznie stacje z tzw. wielkiej czwórki miały 38,91 proc. wobec 41,89 proc. przed rokiem.W grupie komercyjnej, czyli wśród widzów między 16. a 49. rokiem życia, prowadził TVN z 12,83 proc. (wzrost z 12,8 proc.). Polsat zmniejszył udział z 13,22 proc. do 12,69 proc., TVP 2 - z 7,26 proc. do 6,73 proc., a TVP 1 - z 7,77 proc. do 6,49 proc. W grupie komercyjnej udział tzw. wielkiej czwórki spadł z 41,05 proc. do 38,74 proc.

Z kolei w samym czerwcu br. w grupie ogólnej pierwszy był Polsat, osiągając 11,05 proc. udziału (spadek z 12,56 proc.). Drugi TVN uzyskał 9,05 proc. (spadek z 9,68 proc.), trzeci TVP 1 - 8,99 proc. (spadek z 12,2 proc.), a czwarty TVP 2 - 6,37 proc. (spadek z 6,63 proc.). W pierwszej dziesiątce znalazły się również: TVN 24 - 4,76 proc. (wzrost z 3,95 proc.), TVP Info - 3,97 proc. (wzrost z 3,05 proc.), TV 4 - 3,79 proc. (wzrost z 3,03 proc.), TVN Siedem - 3,64 proc. (wzrost z 3,17 proc.), TV Puls - 3,18 proc. (wzrost z 3,12 proc.) i Puls 2 - 1,83 proc. (wzrost z 1,76 proc.)
Dane: Nielsen Audience Measurement. (KOZ)

(a,d, 05.07.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.