MEC: Reklamodawcy pomijają w komunikacji osoby 50+

Według badania MEC osoby po pięćdziesiątce czują się zaniedbane marketingowo
Reklamy z osobami po pięćdziesiątce stanowią tylko 5 proc. spotów telewizyjnych - wynika z badania domu mediowego MEC.
Analiza MEC wskazuje, że ponad 60 proc. badanych pięćdziesięciolatków nie identyfikuje się z osobami w swoim wieku pokazywanymi w reklamach, gdyż traktowani są w nich stereotypowo - zalicza się ich do seniorów i umieszcza w przerysowanych kontekstach. W prawie 30 proc. reklam z ich udziałem pokazani są w roli babć i dziadków, a w co piątej reklamie pojawiają się w kontekście choroby.
Tylko 33 proc. osób w wieku 50+ uważa, że marki tworzą ofertę z myślą o ludziach w ich wieku. Dla porównania, w grupie 18-49 lat wskaźnik ten wynosi 60 proc.
Do pięćdziesięciolatków najczęściej kierują reklamy firmy z kategorii farmacji, finansów i żywności. 66 proc. badanych przyznało, że znajduje dla siebie produkty w branży leków. Dalej w zestawieniu były branże: ubezpieczenia (51 proc.), kosmetyki i żywność (po 48 proc.), środki czystości (46 proc.), prywatne usługi medyczne (44 proc.), telefony komórkowe (38 proc.), biura podróży (36 proc.).
"W mediach na okrągło debatuje się dziś o milenialsach i zetach, specyfice ich podejścia do pracy, zakupów, konsumpcji mediów. Tymczasem zepchnięte w marketingowy cień pokolenie 50+ rośnie w siłę i wydaje się, że przez część branż jego potencjał jest lekceważony" - komentuje Izabela Albrychiewicz, prezes MEC. Według danych GUS osoby po pięćdziesiątce stanowiły 37 proc. polskiej populacji w 2015 roku.
Badanie MEC obejmuje 1,2 tys. reklam wyemitowanych na antenach polskich telewizji w kwietniu i w maju br.
(IKO, 30.06.2017)
