Temat: Cannes Lions

Dział: REKLAMA

Dodano: Czerwiec 20, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Granie danymi o ludzkich emocjach. Czwarty dzień w Cannes

(fot. Joanna Sagan, K2)

Branża reklamowa wtorek spędziła w Cannes na wykładach i panelach z Mario Testino, Ira Glass czy sir John'em Hegarty.

Mario Testino zdradził, że jeśli chcemy coś opowiedzieć, to przekaz należy uprościć. Jego zdaniem trzeba być pewnym siebie. Dlaczego? Bo ludzie, kiedy im się coś proponuje, w zamian oferują tylko niepewność. Jeśli chce się coś osiągnąć trzeba być precyzyjnym, a precyzja tkwi w szczególe. Kolejna rada od kultowego fotografa to to, aby otoczyć się ludźmi, których się szanuje.

Panująca obecnie w komunikacji pogoń za byciem modnym, ciągłe zmiany i panika nadążania, są przesadzone. Zamiast tego ludzie jak i marki, powinny skupić się na byciu sobą i rozwoju tego co się już ma.

HAKUTO to japoński zespół startujący w konkursie Google Lunar XPRIZE. Jest jednym z pięciu, które znalazły się w finale konkursu, gdzie wartość nagród to 30mln dolarów. Zwycięzcą zostanie drużyna, która wykorzystując prywatne fundusze umieści na księżycu łazik. HAKUTO w ramach Innovation Lions prezentowało swoją historię udziału w plebiscycie.

Ira Glass czyli wirtuoz radia i autor najbardziej popularnych podcastów "Serial" i "S-town" podzielił się swoimi doświadczeniami dotyczącymi storytellingu i opowiadania historii. Baw się, pamiętaj że porażka jest sukcesem, mów normalnie - to jedne z jego rad. Dzisiejsi dziennikarze zapominają o humorze, pokazują jednoznacznie określone przekazy, przez co świat wydaje się mniejszy.

Savion Glover, światowej sławy choreograf i tancerz był on gościem Susan Credle (FCB). Główną myślą eksperymentu, który przeprowadził było stwierdzenie iż, marka to emocje, to wartości które za nią stoją i które poruszają ludzi. Jeśli marka jest tego pozbawiona, trudniej jej jest podejmować decyzje, iść do przodu, być efektywną - także biznesowo.

Aby udowodnić jakie emocje może wywoływać brand, Savionowi Gloverowi były pokazywane logotypy marek - on tańczył inspirowany daną marką.

Gościem jednego z paneli był polski naukowiec Michał Kosiński, o którym zrobiło się głośno, po tym jak opracował algorytm, który na podstawie lajków i aktywności w social mediach pozwala na określenie osobowości. Podczas panelu dyskutowano o wykorzystaniu danych o ludziach jakie obecnie są dostępne. Omawiane były sytuacje brexitu i wyboru Donalda Trumpa, który podczas swojej kampanii prowadził efektywną mocno targetowaną kampanię digital, opartą na danych o wyborcach. Kosiński zwrócił uwagę, że dzięki algorytmowi i dzisiejszym możliwościom otworzyły się zupełnie nowe możliwości budowania przekazów.


Joanna Sagan, K2

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.