Temat: Cannes Lions

Dział: REKLAMA

Dodano: Czerwiec 20, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Sztuczna inteligencja, YouTube i kreatywność. Trzeci dzień Festwialu w Cannes

(fot. Joanna Sagan / K2)

Festiwal w Cannes nabiera rozpędu. Trzeci dzień upłynął pod znakiem wykładów, na których można było zobaczyć gwiazdy świata reklamy - m.in. Karlie Kloss, Joe Pytka, David Remnick, Casey Neistat czy Dita Von Teese.

Trzeciego dnia Festiwalu ruszyła seria spotkań "Chief Creatives on the beach" - codziennie w specjalnej strefie można spotkać się i posłuchać najważniejszych dyrektorów kreatywnych, którzy opowiadają o swoich inspiracjach, koszmarach, marzeniach. Ciekawostką jest również przewijająca się często podczas wykładów krytyka Pepsi i jej reklamy z Kendal Jenner.

Najciekawsze wykłady
MIT i biologia kreatywności. Wykład poświęcony analizie procesów kreatywnych zachodzących w mózgu. Kreatywność, to z naukowego punktu widzenia, nowe połączenia w mózgu, nowe ścieżki. Podczas wykładu pokazano ciekawy eksperyment, który udowodnił że na podstawie obserwacji połączeń nerwowych i pracy mózgu, naukowcy mogą odtworzyć widziane przez nas obrazy.

Czego NASA może nauczyć nas o kreatywności? Wykład podczas którego NASA pokazała jak wykorzystuje innowacje i mądrość tłumu, do rozwiązywania problemów takich jak życie na księżycu.

The New Yorker - prawdziwe newsy w dobie fałszywych. Jak w czasach zalewających nas fałszywych newsów dziennikarze, marketerzy, twórcy powinni komunikować się efektywnie? Wykład zdobywcy nagrody Pulitzera - Davida Remnicka, rozpoczął się od stwierdzenia, że nigdy nie wyeliminujemy fałszu z naszego otoczenia. Social media sprawiają, że fałszywe (czasami nawet groźne) informacje bez problemu mogą być publikowane i powielane, docierając do coraz szerszego grona.

Casey Neistat i Jeff Zucker czyli radykalne eksperymenty w kreatywności. Panel dotyczył współpracy Neistata z CNN, która owocuje nowym projektem. CNN jako tradycyjne medium informacyjne o dojrzałej widowni, walczy o nowego, młodego widza. Stacja zdaje sobie sprawę, że rozwiązaniem nie jest włożenie tradycyjnej treści w nowe kanały - potrzebny jest nowy sposób narracji, to właśnie skłoniło CNN do współpracy z tym ogromnie popularnym youtuberem.

Nowe zasady tworzenia treści YouTube. Wykład YouTube, którego gościem była Demi Lovato. Początek prezentacji, to krótkie i inspirujące wystąpienie Head of Culture and Trends z YT, który określił YT medium, które reprezentuje żyjącą i oddychającą współczesną rzeczywistość, prawdziwych ludzi. To co jest główną zaletą tego medium, to fakt iż twórcy nie są osadzeni w ramach  czasowych ani granicach krajów, co pozwala na błyskawiczne działanie, kontakt i tworzenie się trendów. W kolejnej części wykładu na scenie pojawiła się Demi Lovato, która opowiadała o nowym biograficznym filmie, który robi wspólnie z YouTube.

Wykład o technologii i kreatywności prowadzony przez Alexa Jenkinsa z Contagious i Christophera Folleta z SapientRazorfish. Panowie postanowili zderzyć ze sobą dwie krążące po Festiwalu prawdy: AI zastąpi kreatywnych, pozbawiając wszystkich pracy oraz kreatywnych broniących swojej niezastąpionej roli. Pokazali szereg przykładów jak bardzo zaawansowana obecnie jest technologia - warto sprawdzić Logojoy, które tworzy identyfikacje wizualną, Lyrebrid które jest w stanie odtworzyć głos, Persado które tworzy komunikaty reklamowe (skuteczniejsze niż człowiek).

Joanna Sagan / K2

Joanna Sagan / K2

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.