Ponad 40 proc. dziennikarzy zrobiło już wywiad przez komunikator internetowy
(fot. pixabay.com)
50 proc. ankietowanych dziennikarzy przyznaje, że zdarzyło im się napisać tekst na telefonie, a 38 proc. na tablecie - wynika z badania "Mobile Journalism" przeprowadzonego przez agencję D*Fusion Communication.
"Mobile Journalism" to badanie przeprowadzone przez D*Fusion Communication (ilustr. materiały prasowe)
91 proc. badanych dziennikarzy wykorzystuje smartfony do swojej pracy, a 89 proc. uważa, że telefony komórkowe podniosły efektywność ich pracy dziennikarskiej.
Ankietowani najczęściej wykorzystują telefony do rozmów (86 proc.), researchu w sieci (76 proc.) i robienia zdjęć z konferencji i spotkań (72,5 proc.).
17 proc. badanych przyznało, że zdarzyło im się napisać tekst podczas jazdy komunikacją miejską, a 18 proc. pracuje z kawiarni lub restauracji. Wyłącznie w redakcji pracuje 23 proc. badanych. 50 proc. ankietowanych przyznaje, że zdarzyło im się napisać tekst na telefonie, a 38 proc. - na tablecie. 82 proc. dziennikarzy robiło wywiady przez telefon, 51 proc. przez Skype, a 41 proc. przez komunikatory internetowe.
Badanie zostało przeprowadzone na grupie 109 dziennikarzy.
(JM, 15.06.2017)