Wyborcza.pl wprowadza sekcję z myślą o młodym pokoleniu
![](/images/contents/photo_48705_1496651287_big.jpg)
(screen za wyborcza.pl)
Wyborcza.pl (Agora SA) rusza z sekcją o nazwie "Osiem dziewięć", która ma poszerzać debatę publicystyczną, głównie o młode pokolenie.
Projekt "Osiem dziewięć" promowany był w weekendowym (3-4 czerwca) wydaniu "Gazety Wyborczej" w ten sposób: "magazyn, w którym wgryzamy się w zapierające dech w piersiach popieprzenie świata pod koniec drugiej dekady XXI wieku".
- Wystartowaliśmy w ostatni weekend, w czwartek serwis "Osiem dziewięć" ruszy na Wyborcza.pl. Będziemy się pojawiać w papierze, ale nie mamy tam określonego miejsca. Liczymy, że w ciągu kilku miesięcy projekt rozwinie się i stanie pełnowymiarowym, żywym serwisem w Wyborcza.pl - mówi Stanisław Skarżyński, jeden z redaktorów "Osiem dziewięć", publicysta współpracujący z "GW" i Oko.Press. Drugim redaktorem tego przedsięwzięcia jest Karolina Mroczka z Wyborcza.biz.
Skarżyński w artykule wyjaśniającym ideę powstania "Osiem dziewięć" nazywa projekt: "medialnym eksperymentem, poszerzeniem pola dyskursu o demokracji liberalnej XXI wieku" oraz "szczeniackim odcinkiem" "GW".
- Chcemy poszerzyć debatę o nowe głosy, często związane z młodym pokoleniem. Dlatego zapraszamy do współpracy autorów, którzy jeszcze się w "Wyborczej" nie pojawiali, m.in. z "Vice", "Krytyki Politycznej", "Kontaktu" oraz ekspertów, również z zagranicy - mówi Skarżyński.
(JM, 05.06.2017)
![Pressletter](/images/pressletter_v2.jpg)