Polsat poprawił wynik w grupie ogólnej, TVN - w komercyjnej
(fot. pixabay.com)
W kwietniu br. Polsat zwiększył udział w widowni telewizyjnej w grupie ogólnej, a TVN – w komercyjnej.
W grupie ogólnej Polsat, w porównaniu z kwietniem ub.r., poprawił wynik z 11,28 do 11,43 proc. Pozostałe kanały z tzw. wielkiej czwórki zanotowały spadki. Udział TVN zmniejszył się z 10,31 do 9,88 proc., TVP 1 – z 10,19 do 9,04 proc., a TVP 2 – z 9,15 do 7,72 proc.
Piąty był kanał TVN 24 z udziałem 4,66 proc. - to wzrost rok do roku z 3,87 proc. W pierwszej dziesiątce znalazły się również: TV 4 – 4,35 proc. (3,45 proc.), TVN Siedem – 3,44 proc. (3,1 proc.), TVP Info – 3,38 proc. (3,09 proc.), TV Puls – 3,04 proc. (3,42 proc.) i TVP Seriale – 1,68 proc. (1,49 proc.).
W grupie komercyjnej, czyli wśród widzów między 16. a 49. rokiem życia, TVN zanotował wzrost z 12,5 do 13,02 proc. Stacja wyprzedziła Polsat, który zmniejszył udział z 13,19 do 12,98 proc. Udział TVP 2 spadł z 7,94 do 6,36 proc., a TVP 1 – z 6,66 do 5,62 proc.
Dalej uplasowały się: TV 4 – 4,19 proc. (3,77 proc.), TVN Siedem – 3,59 proc. (3,32 proc.), TV Puls – 3,45 proc. (3,88 proc.), TVN 24 – 2,48 proc. (2,3 proc.), TTV – 2,12 proc. (2 proc.) i TVP Seriale – 1,95 proc. (1,65 proc.). Dane: Nielsen Audience Measurement.
(KOZ, 02.06.2017)