Serwis Vod.tvp.pl dostępny już w nowej wersji
TVP nową wersję serwisu Vod.tvp.pl przygotowała we własnym zakresie
Serwis Vod.tvp.pl od czwartku 25 maja dostępny jest w nowej odsłonie. Telewizja Polska szykuje też nową aplikację mobilną serwisu.
”Nowa odsłona strony TVP Vod to element szeroko zakrojonej strategii TVP dostosowywania wszystkich serwisów TVP do wymagań współczesnego rynku” – stwierdziło biuro prasowe telewizji publicznej w komunikacie. Wśród nowości TVP wymienia m.in. ”przejrzystą, atrakcyjną grafikę, kompatybilną z obecnie panującymi trendami na rynku europejskim i światowym”.
Nowymi funkcjonalnościami są m.in. ”Przegapiłeś w TV? Zobacz teraz” czy ”Zobacz zanim wygaśnie”. Jak podała TVP, w nowym layoucie uwzględniono potrzebę czytelnej ekspozycji nowości filmowych i serialowych. Z kolei katalog z ofertą VoD został uporządkowany tak, by ułatwić użytkownikom poszukiwanie materiałów z poszczególnych kategorii i gatunków. Ponadto wyeksponowano dostęp do treści na żywo.
Zdecydowana większość treści w Vod.tvp.pl pozostaje dostępna w modelu reklamowym, płatne są jedynie prapremiery. TVP nową odsłonę Vod.tvp.pl przygotowała we własnym zakresie. Z naszych informacji wynika, że TVP pracuje również nad nową aplikacją Vod.tvp.pl, która ma zostać udostępniona w sierpniu br.
– Pierwsze wrażenie pozytywne – ocenia Jacek Skrodzki, szef agregatora serwisów wideo na żądanie Vodcom. – Serwis wygląda nowocześniej, nowy układ jest bardziej czytelny i przyjazny. Główna strona daje wiele rekomendacji w różnych kategoriach, co jest idealnym rozwiązaniem dla niezdecydowanych – wymienia Skrodzki. I dodaje: – Nowy serwis jest nadal doskonale responsywny, co było jego mocną stroną od dawna.
- Zmiany w serwisie TVP nie są przełomowe, ale nowa odsłona vod.tvp.pl jest przejrzystsza i łatwiejsza w nawigacji - uważa Tomasz Gaweł, dyrektor zarządzający segmentem VoD w Grupie Onet-RASP. - Zyskał ekran początkowy serwisu, a także warte odnotowania jest wysokie pozycjonowanie sekcji tzw. catch-up, która pozwala na łatwe odnalezienie treści ostatnio emitowanych w telewizji. Na korzyść wypada również ścieżka płatności, która ma czytelny przebieg. Łatwiejsza w nawigacji jest także wersja mobilna serwisu - wymienia Gaweł.
W katalogu Vod.tvp.pl znajduje się obecnie ponad 43,5 tys. materiałów wideo. Tygodniowa liczba odsłon pojedynczych odcinków najpopularniejszych seriali to średnio od 20 do 70 tys. - podała TVP.
(KOZ, 26.05.2017)