Newsweek.pl po zmianach to solidny serwis internetowy w magazynowym stylu
![](/images/contents/photo_48485_1495018800_big.jpg)
Newsweek.pl w nowej odsłonie jest bardzo czerwony
Nowa wersja serwisu Newsweek.pl (Ringier Axel Springer Polska) nie zaskakuje, jest zrealizowana zgodnie z panującymi trendami dla serwisów internetowych o charakterze magazynowym.
We wtorek 16 maja Newsweek.pl zmienił layout na przygotowany przez Grupę Onet-RASP we współpracy z studiem LaWonderlab. Serwis jest teraz szerszy (zamiast dotychczasowych 1020 pikseli ma 1250), ma budowę kafelkową ze scrollem artykułów. Jest w nim teraz więcej treści o kulturze, psychologii, życiu miasta i podróżach.
- To bardzo pozytywna zmiana. Dużo ładniejszy, nowocześniejszy i mocniejszy jest nagłówek, menu zostało uproszczone i znacznie ułatwia nawigację - ocenia Grzegorz Nawacki, redaktor naczelny Pb.pl. - Kafelkowy układ strony głównej to nic nowego, ale nikt od "Newsweeka" nie oczekuje awangardowej prezentacji treści. Układ jest zdecydowanie bardziej magazynowy niż newsowy, co oddaje charakter tygodnika - dodaje Nawacki.
Zmiany nie zaskoczyły też Ilony Skarbowskiej, UX designera w agencji OS3. - Nie wyprzedza konkurencji, wpisuje się natomiast w standardy i popularne schematy projektowania serwisów newsowych stosowane przez polskie media - ocenia Skarbowska. Zauważa jednak błędy. - Witryna nie została podzielona na wyraźne sekcje tematyczne, co w niektórych przypadkach może powodować mieszanie się treści i mylne przypisania np. zdjęć do poszczególnych artykułów - mówi Skarbowska. Jej zdaniem agresywny kolor czerwony, mocno wykorzystywany na stronie głównej, może rozpraszać lub męczyć czytelników.
Patryk Doliński, head of digital production w Havas Warsaw, zwraca uwagę na inne elementy. - To przede wszystkim szerszy i bardziej czytelny portal. Duża zajawka na całą szerokość strony oraz umieszczone pod nią poszczególne bloki tematyczne dają poczucie uporządkowania - analizuje Doliński. Pozytywnie ocenia też interakcję z mediami społecznościowymi i wersję mobilną serwisu. - Jest ciekawie i funkcjonalnie, wystarczy zaznaczyć kawałek tekstu, aby udostępnić cytat z linkiem na Twitterze. W wersji mobilnej wszystko dostępne jest pod palcem z menu strony. Na obecnym etapie serwis nie działa jeszcze na smartfonach idealnie, ale wierzę, że zostanie to dopracowane - dodaje Doliński.
Newsweek.pl odwiedza 3,4 mln użytkowników, z czego 1,9 mln korzysta z serwisu za pomocą urządzeń mobilnych (dane: Gemius/PBI, styczeń-kwiecień br.).
(JM, 17.05.2017)
![Pressletter](/images/pressletter_v2.jpg)