Polacy w porównaniu z sąsiadami niechętnie klikają w reklamy internetowe

Użytkownicy internetu chętniej klikają w reklamy na komputerach niż na urządzeniach mobilnych
Spośród użytkowników internetu w Europie Środkowo-Wschodniej w reklamy online najczęściej klikają Ukraińcy – wynika z raportu gemiusAdMonitor.
W okresie od lipca do grudnia 2016 roku wskaźnik kliknięć w reklamy w internecie na Ukrainie wyniósł 1,14 proc. (AVG CTR). Drugim krajem, w którym użytkownicy internetu najczęściej klikają w reklamy, jest Turcja – 1,01 proc., a trzecim Łotwa – 0,95 proc. W Polsce wskaźnik ten wynosi 0,7 proc. Analizie poddano 13 krajów Europy Środkowo-Wschodniej.
W naszym kraju najchętniej wykorzystywane są formaty banerowe, które stanowią 71 proc. wszystkich wyemitowanych w internecie reklam. W porównaniu z innymi krajami Europy Środkowo-Wschodniej Polska ma i tak najmniejszy udział kreacji banerowych.
(IKO, 15.05.2017)
