Zmiany w emisji "Telekuriera" TVP 3  |  Odejście z 2012 Agency  |  Serial Kingi Dębskiej "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  Dwie nowości w TVN 7  |  Naziemna Telewizja WP kontynuuje program  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Filmy dystrybuowane przez Kino Świat trafiły do serwisu streamingowego  |  Firma producencka Macieja Dowbora na minusie  |  Rekordowe wyniki Legimi – lidera rynku e-booków  |  Kolporter modernizuje saloniki prasowe  |  Paryż 2024: kto zyskał, a kto stracił wizerunkowo?  |  Fundacja Orły Sportu daje agencjom kilka dni  |  Oranżada Hellena partnerem  |  Bukmacher Betclic ruszył z kampanią  |  Ben Goldberger dyrektorem generalnym BBC Studios  |  Oliver Darcy odszedł z CNN i wydaje newsletter o czwartej władzy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zmiany w emisji "Telekuriera" TVP 3  |  Odejście z 2012 Agency  |  Serial Kingi Dębskiej "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  Dwie nowości w TVN 7  |  Naziemna Telewizja WP kontynuuje program  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Filmy dystrybuowane przez Kino Świat trafiły do serwisu streamingowego  |  Firma producencka Macieja Dowbora na minusie  |  Rekordowe wyniki Legimi – lidera rynku e-booków  |  Kolporter modernizuje saloniki prasowe  |  Paryż 2024: kto zyskał, a kto stracił wizerunkowo?  |  Fundacja Orły Sportu daje agencjom kilka dni  |  Oranżada Hellena partnerem  |  Bukmacher Betclic ruszył z kampanią  |  Ben Goldberger dyrektorem generalnym BBC Studios  |  Oliver Darcy odszedł z CNN i wydaje newsletter o czwartej władzy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Zmiany w emisji "Telekuriera" TVP 3  |  Odejście z 2012 Agency  |  Serial Kingi Dębskiej "Gra z Cieniem" w TVP 1  |  Dwie nowości w TVN 7  |  Naziemna Telewizja WP kontynuuje program  |  Zestawienie kanałów dokumentalnych  |  Filmy dystrybuowane przez Kino Świat trafiły do serwisu streamingowego  |  Firma producencka Macieja Dowbora na minusie  |  Rekordowe wyniki Legimi – lidera rynku e-booków  |  Kolporter modernizuje saloniki prasowe  |  Paryż 2024: kto zyskał, a kto stracił wizerunkowo?  |  Fundacja Orły Sportu daje agencjom kilka dni  |  Oranżada Hellena partnerem  |  Bukmacher Betclic ruszył z kampanią  |  Ben Goldberger dyrektorem generalnym BBC Studios  |  Oliver Darcy odszedł z CNN i wydaje newsletter o czwartej władzy  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 36 newsów ze świata mediów i reklamy  | 

Temat: badania telewizji

Dział: OPINIE

Dodano: Maj 02, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Baczyńska: opinia, że młodzież przestała oglądać telewizję linearną, to mit

Katarzyna Baczyńska, tv director w domu mediowym Codemedia

Obiegowa opinia, że młodzież przestała oglądać telewizję linearną, to mit. Jak pokazują badania Nielsen Audience Measurement, w 2016 roku średni czas oglądania w tej najtrudniejszej telewizyjnie grupie (osoby w wieku 18-24 lat) wyniósł przeszło 1 godzinę i 50 minut dziennie (ATV; badanie uwzględnia zarówno osoby oglądające, jak i nieoglądające).  Natomiast wśród osób oglądających było to już przeszło 4,5 godziny dziennie (ATS). Przy czym ATS w grupie 18-24 wzrósł w stosunku do roku 2009 aż o 17 proc. (+40 minut!), natomiast ATV minimalnie zmalał. To znaczy, że młodzi oglądają bardziej okazjonalnie, ale jeśli już to robią, spędzają przed telewizorem znacznie więcej czasu, niż kilka lat temu. 

O faktycznym potencjale medium decyduje jego zasięg. W grupie 18-24 potencjał dzienny w roku 2016 był relatywnie niski i  wyniósł około 40 proc. Oznacza to, że jednego dnia średnio jesteśmy w stanie dotrzeć z reklamą  maksymalnie do około 40 proc. młodzieży. Dla porównania, w grupie komercyjnej 16-49 zasięg dzienny wynosi 62 proc. Jednak w przypadku zasięgu tygodniowego i miesięcznego sytuacja wygląda znacznie lepiej. W ciągu tygodnia jesteśmy w stanie dotrzeć do niemal 72 proc. osób w wieku 18-24, a w ciągu miesiąca do ponad 89 proc. Zatem biorąc pod uwagę, że kampanie reklamowe w telewizji z reguły trwają około miesiąca, to medium nadal jest bardzo mocnym elementem media mixu – i to w grupie, która według obiegowej opinii jest "nietelewizyjna".

Not. RUT

(02.05.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.