Seriale telewizyjne najwięcej rozgłosu w mediach przynoszą Warszawie
(fot. na lic. CC0)
W drugim półroczu 2016 roku Warszawa była miastem najskuteczniej promowanym w polskich serialach. Głównie za sprawą "M jak miłość" (TVP 2) - wynika z analizy Press-Service Monitoring Mediów.
W mediach, głównie w internecie i prasie, na temat stolicy w kontekście serialu "M jak miłość" pojawiło się 1213 publikacji. Warszawę promowały także seriale „Klan” i „Na Wspólnej”. Dzięki pierwszej produkcji miasto zostało wspomniane w mediach 926 razy, a dzięki drugiej 860 razy.
Z innych miast najwyżej jest Wrocław - 775 publikacji w kontekście serialu „Pierwsza miłość”.
Warszawa jest także liderem pod względem ekwiwalentu reklamowego. Teksty o stolicy w kontekście "M jak miłość" oszacowano na 25 tys. zł, „Barwy szczęścia” przyniosły 19 tys. zł ekwiwalentu, a „Na Wspólnej” - 17 tys. zł. Dodatkowo Warszawa musiałaby zapłacić co najmniej 10 tys. zł za promocję w mediach dzięki produkcjom: „Na noże”, „Klan”, „Rodzinka.pl”, „Druga szansa”.
(IKO, 18.04.2017)