Grzegorz Piechota w Oksfordzie będzie badał zmiany modeli biznesowych wydawców
Grzegorz Piechota od września będzie prowadził projekt badawczy na Uniwersytecie Oksfordzkim (fot. Andrea Bruce/Noor)
Grzegorz Piechota, członek globalnej rady Międzynarodowego Stowarzyszenia Mediów Informacyjnych (INMA), od września br. na Uniwersytecie Oksfordzkim będzie rozwijał własny projekt dotyczący płatności za kontent w platformach cyfrowych.
Grzegorz Piechota zostanie Google Digital News Senior Visiting Research Fellow na Reuters Institute for the Study of Journalism w Uniwersytecie Oksfordzkim. - Będę badał zmiany modeli biznesowych wydawców różnych mediów cyfrowych z modeli opartych na reklamach na takie, które są oparte na opłatach od użytkowników i innych podmiotów - wyjaśnia Grzegorz Piechota. - Chcę zebrać informacje o stanie rynku, przeanalizować główne tendencje, przedstawić najlepsze praktyki - dodaje. Stanowisko, które obejmie, jest finansowane z grantu koncernu Google, który został mu przyznany na rok akademicki 2017/2018.
Grzegorz Piechota od ub.r. jest też research associate na Harvard Business School, doradza także Agorze w zakresie strategii cyfrowej. Jest również członkiem globalnej rady Międzynarodowego Stowarzyszenia Mediów Informacyjnych (INMA). - To moje podstawowe miejsca pracy. Zaczynam nowy projekt badawczy, ale kontynuuję też projekt na Harvardzie. Będę doradzał wydawcom, na ile czas mi pozwoli - wyjaśnia Piechota.
(JM, 17.04.2017)