Delegacji zjazdu SDP chcą kontroli stowarzyszenia i jej fundacji przez władze Warszawy  |  Zwycięzca przetargu mediowego Castoramy   |   Ile wydała Kancelaria Premiera na spot #ToDopieroRoku w telewizji? Mamy oficjalne dane  |  Grupa RMF ma szefa podcastów   |  Co z programem "Bitwa na palety" Zygmunta Chajzera w Super Polsat  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Delegacji zjazdu SDP chcą kontroli stowarzyszenia i jej fundacji przez władze Warszawy  |  Zwycięzca przetargu mediowego Castoramy   |   Ile wydała Kancelaria Premiera na spot #ToDopieroRoku w telewizji? Mamy oficjalne dane  |  Grupa RMF ma szefa podcastów   |  Co z programem "Bitwa na palety" Zygmunta Chajzera w Super Polsat  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Delegacji zjazdu SDP chcą kontroli stowarzyszenia i jej fundacji przez władze Warszawy  |  Zwycięzca przetargu mediowego Castoramy   |   Ile wydała Kancelaria Premiera na spot #ToDopieroRoku w telewizji? Mamy oficjalne dane  |  Grupa RMF ma szefa podcastów   |  Co z programem "Bitwa na palety" Zygmunta Chajzera w Super Polsat  |  Zapraszamy do newslettera "Presserwis" – dziś 35 newsów ze świata mediów i reklamy  |  Od początku stycznia w salonach prasowych nowy numer magazynu "Press"  |  Kliknij tutaj, by zobaczyć zapowiedź nowego numeru. Andrzej Andrysiak, XYZ Grzegorza Nawackiego, a także była naczelna „Pisma” i odbudowa radiowej Trójki – polecamy!  | 

Temat: technologie

Dział: PRASA

Dodano: Marzec 24, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

"Le Monde" uczy w szkołach, jak odróżniać informację od pogłosek

Aplikacja dziennika "Le Monde" pomaga zweryfikować informacje

Dziennikarze francuskiego dziennika "Le Monde" stworzyli aplikację ułatwiającą oddzielanie prawdziwych informacji od tzw. fake news, prowadzą też zajęcia w szkołach średnich, ucząc krytycznego podchodzenia do mediów.

Na początku lutego br. dziennik opublikował aplikację „Decodex”, służącą do wykrywania fałszywych informacji. Następnie dziennikarze zaczęli jeździć do szkół, by wraz z nauczycielami wyjaśniać uczniom, jak posługiwać się programem, jak podchodzić do tego, co wydaje się informacją, a może być tylko pogłoską. Według dziennika już w dwa dni po ogłoszeniu projektu ponad 200 nauczycieli zwróciło się do redakcji z prośbą o przyjazd do ich szkoły.

„Le Monde” tłumaczył, że „sprawa walki z nieprawdziwymi pogłoskami jest szczególnie ważna w obecnych czasach, gdy jesteśmy narażeni na ciągły potok fałszywych informacji, plotek i wyimaginowanych spisków, wylewających się z portali społecznościowych, które miały być forami dyskusyjnymi, a stały się mediami”.

(PAP, TAD, 24.03.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.