W lutym br. wzrosły wydatki na reklamę radiową - cennikowo
(fot. smorazanm / pixabay.com)
W lutym br. cennikowe wpływy reklamowe stacji radiowych monitorowanych przez Kantar Media wzrosły o 10,4 proc. w porównaniu z lutym ub.r.
Z danych Kantar Media, które nie uwzględniają wysokości udzielanych reklamodawcom rabatów, wynika, że wyższe niż rok temu przychody z reklam miały: Grupa RMF – o 14 proc. (194,2 mln zł), Grupa Radiowa Time – o 29,3 proc. (84 mln zł) i Grupa Radiowa Agory – o 11,7 proc. (63,8 mln zł).
Spadły wpływy Eurozetu (spadek o 1,1 proc., do 94,4 mln zł) i Polskiego Radia (o 2,2 proc., do 60,1 mln zł).
W lutym br., według danych cennikowych, największymi reklamodawcami w radiu były: Aflofarm (106,1 mln zł, wzrost o 25,3 proc. w porównaniu z lutym ub.r.), Terg, właściciel sklepów Media Expert (27,5 mln zł, wzrost o 31,1 proc.) i Lidl (20,1 mln zł, wzrost o 44,4 proc.).
(KOZ, 19.03.2017)