Lidl w kampanii bez Wellman powraca do schematu opartego na rywalizacji
Daria Ładocha występuje w nowej kampanii Lidla
W nowej kampanii Lidl Polska "Tradycyjnie czy nowocześnie" występują szef kuchni Karol Okrasa i blogerka Daria Ładocha. Sieć zrezygnowała ze współpracy z Dorotą Wellman.
Z początkiem lutego br. Lidl zakończył półtoraroczne działania w ramach kampanii marketingowej „Dorota, Karol i Goście”. Karolowi Okrasie partnerowała wtedy Dorota Wellman, prezenterka TVN. Wspólnie zapraszali gości do talk-show o tym samym tytule. W nowej kampanii „Tradycyjnie czy nowocześnie” zastąpiła ją Daria Ładocha, autorka bloga Mamałyga.org, która prowadzi program kulinarny w Kuchnia+. Za kreację kampanii Lidla odpowiada GPD.
Według Bartosza Gomółki, head of planning department w agencji BBDO Warszawa, zmiana nie jest tak duża, jak się pozornie wydaje. - Oczywiście jest to współpraca z kimś bardziej digitalowym, ale tak naprawdę Lidl powraca do pierwotnej koncepcji opartej na rywalizacji. Lidl trafnie zaobserwował, że w kuchni są różne grupy docelowe – uważa Bartosz Gomółka.
Karol Okrasa od 2012 roku występował w kampanii Lidla z innym kucharzem - Pascalem Brodnickim. W połowie 2015 roku Brodnickiego zastąpiła Wellman.
Czy rezygnacja z Doroty Wellman wpłynie na wizerunek Lidla? - To zależy, jak uda się poprowadzić rozmowę o kuchni. Jeśli odbiorcy dostaną w zamian coś ciekawego, nie będą rozpamiętywać, że niedawno była fajna Wellman – mówi Batosz Gomółka.
- Taka zmiana zawsze jest ryzykowna, ale Pascala też dało się zastąpić. Ten format szybko się zużywa, ale jak widać, jego powtarzalność jest konieczna – stwierdza Dariusz Kubuj, strateg z firmy Kubuj Strategia.
(IKO, 22.02.2017)