Wartość reklamowa youtuberki Red Lipstick Monster to 17 mln zł
Ekwiwalent reklamowy materiałów opublikowanych na temat YouTuberów w 2016 roku
W 2016 roku wśród największych polskich twórców wideo na YouTube, najczęściej media wspominały o Cyber Marianie. Z kolei największy ekwiwalent reklamowy ma Red Lipstick Monster – wynika z analizy "Press-Service Monitoringu Mediów".
Na temat Cyber Mariana w ub.r. pojawiło się 1,458 tys. publikacji. Drugi w zestawieniu był DonGURALesko - 1,432 tys., a tuż za nim kanał Red Lipstick Monster - 1,356 tys. Dalej byli: 20m2 (kanał Łukasza Jakóbiaka) – 1,228 tys., Letni Chamski Podryw – 1,007 tys. Na 10. miejscu uplasował się Krzysztof Gonciarz – 545 publikacji.
Dwadzieścia pięć najczęściej wzmiankowanych kanałów poddano badaniu jakościowemu. Wynika z niego, że wartość ekwiwalentu reklamowego materiałów na temat Red Lipstick Monster, kanału prowadzonego przez Ewę Grzelakowską-Kostoglu, wyceniono na prawie 17 mln zł (tyle należałoby wydać na informacje wyemitowane w TV, radiu i prasie, bądź artykuły sponsorowane w portalach internetowych, aby uzyskać taki sam poziom ekspozycji kanału na YouTube, co w przypadku opublikowanych materiałów).
O połowę mniej, bo na 7,8 mln zł wyceniono kanał 20m2. Dalej byli: ReZigiusz - 6 mln zł, Stuu - 5,3 mln zł, Krzysztof Gonciarz - 4,9 mln zł. Wartość reklamową kanału Cyber Mariana oszacowano na 3,3 mln zł.
(IKO, 20.02.2017)