Temat: wyniki finansowe

Dział: PRASA

Dodano: Luty 19, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Analitycy lekko pozytywnie oceniają wyniki Agory

Analitycy lekko pozytywnie oceniają wyniki Agory za czwarty kwartał, wskazując, że oczyszczone o zdarzenia jednorazowe zyski były nieco wyższe od oczekiwań. Pytaniem pozostaje dystrybucja spółki do akcjonariuszy, która ze względu na jednostkową stratę może przybrać jedynie formę skupu akcji własnych.

PRZEMYSŁAW SAWALA-URYASZ, PEKAO INVESTMENT BANKING

Wygląda na to, że wyniki są nieco powyżej konsensusu. Wynika to z faktu, że spółka zaksięgowała wynik na sprzedaż nieruchomości oraz wynik na sprzedaży części projektu telewizyjnego, ale również poniosła koszty na rezerwy na koszty pracownicze, które zadziałały in minus.
Netto wynik skorygowany o zdarzenia jednorazowe był mniej więcej płaski rok do roku, o przy spadku przychodów o 11 proc. pokazuje, że spółka dobrze poradziła sobie z dyscypliną kosztową.
Wynik netto wydaje się być niższy niż konsensus, ale ze względu na odpis wartości opcji put dla udziałowców mniejszościowych kin Helios, tak naprawdę wynik jest wyższy.
Nie oczekujemy dywidendy w tym roku, ponieważ spółka miała dużą stratę jednostkową w tym roku"

 

KONRAD KSIĘŻOPOLSKI, HAITONG BANK

Wyniki oceniam lekko pozytywnie. Okazały się w zasadzie zbieżne z oczekiwaniami rynku i naszymi, a wyższa od konsensusu EBITDA była częściowo wynikiem pozytywnych zdarzeń jednorazowych. Na zysku netto zostało to zrównoważone odpisem na 7,1 mln zł kosztów finansowych. Główne trendy zostały utrzymane. Jak spodziewaliśmy się, reklama zewnętrzna nadal rosła szybciej niż szeroki rynek, wspierana przez segment citylight.
Dynamika sprzedaży biletowych kinowych jest wysoka w pierwszych tygodniach 2017 roku, jednak wyższe koszty usług obcych i wynagrodzenia obniżają dźwignię operacyjną. Prasa pozostaje pod presją, ale to nie jest dużą niespodzianką, a Agora utrzymuje cel zachowania rentowności tego segmentu, co wydaje się być wyzwaniem.
Dużym pytaniem jest dywidenda. Jednostkowa strata w 2016 roku wyniosła 52,8 mln zł, przez co Agora może zdecydować się na skup akcji zamiast gotówkowej dywidendy.

 

DOMINIK NISZCZ, ANALITYK DOMU MAKLERSKIEGO RAIFFEISEN BANKU

Wyniki EBIT i EBITDA Agory, czyli te, na które największą uwagę zwracają inwestorzy są zgodne z oczekiwaniami. Zysk netto spółki w czwartym kwartale 2016 roku był dużo niższy od moich przewidywań, ale uważam, że różnica była spowodowana wydarzeniami jednorazowymi.
Prognozę zarządu Agory na najbliższy rok w odniesieniu do rynku reklamowego można nazwać dość ostrożną. Zarząd spodziewa się 1-3 proc. wzrostu, głównie w internecie, więc tradycyjne segmenty Agory nadal będą notowały spadki. Wnioskując z udziału w przychodach reklamowych, dla Agory najistotniejszy jest outdoor, w dalszej kolejności reklama w: internecie, radiu,
dziennikach i czasopismach oraz w kinie. Ale w ostatnim przypadku najistotniejsza dla wyniku segmentu będzie frekwencja. Zgadzam się, że można liczyć na jej minimalny wzrost.
Negatywnie można ocenić informację o wpływie wzrostu płacy minimalnej, co w spółce Helios wygeneruje 8-10 mln dodatkowych kosztów. W krótkim okresie będzie to widać w kosztach, później możliwe jest przeniesienie tych kosztów na ceny biletów. Ten segment Agory rozwija się bez większych zaskoczeń.
Ciężko powiedzieć jak zmiany w segmencie prasy wpłyną na spółkę. Część inwestorów przekonała się, że zarząd może podejmować bardziej drastyczne rozwiązania, by bronić rentowności spółki - np. zamykając „Metrocafe.pl”. Ale jak ostatecznie przełoży się to na wyniki? Z jednej strony spadną koszty, ale o ile spadną przychody, trudno powiedzieć. Agora wyraźnie pokazuje, że odchodzi od biznesu papierowego, stopniowo stając się spółką mediów elektronicznych.

(JM, PAP, 19.02.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.