Spółka Optizen Labs zamknęła rok bez straty
Strona Optizen Labs
Spółka Optizen Labs, która świadczy usługi z zakresu digital publishing, osiągnęła w 2016 roku 1,74 mln zł przychodu. To wynik niższy o 40,7 proc. w porównaniu z 2015 rokiem.
Na poziomie operacyjnym spółka zamknęła 2016 rok niewielkim zyskiem wynoszącym 15 tys. zł (rok wcześniej notowała stratę 9,1 mln zł). Jej zysk netto w 2016 roku wyniósł 2,8 tys. zł (w 2015 roku spółka miała 7,5 mln zł straty netto).
Optizen Labs działa na rynku cyfrowych publikacji i aplikacji mobilnych (jej klientami są m.in. Ringier Axel Springer Polska, Agora, Edipresse Polska). W jej ofercie jest m.in. platforma Digitivo do publikacji treści prasowych w smartfonach i tabletach.
Większościowym udziałowcem spółki (jej akcje są notowane na NewConnect) jest fundusz MCI.PrivateVentures, a 21 proc. udziałów należy do Jacka Czynajtisa, który jest jej prezesem. Wierzy on, że cyfryzacja wydawnictw przełoży się w końcu na zyski.
- Jesteśmy cierpliwi. Pamiętamy, że także na początku rozwoju internetu nie wszyscy wydawcy wierzyli, że zrewolucjonizuje on sposób konsumowania treści - mówi Czynajtis. Zaznacza, że wynik netto spółki jest z roku na rok lepszy. - Najlepsze lata dopiero przed nami. Patrzymy na inwestycję w digital publishing długofalowo i zdajemy sobie sprawę, że wydawcy potrzebują czasu, by do dzisiejszych ekosystemów podpiąć kolejne ogniwo, jakim są wydania cyfrowe. Dziś już nikt nie ma wątpliwości, że konsumpcja mediów odbywa się w absolutnej większości poprzez smartfony. Zarówno technologia i know-how, jakie Optizen Labs oferuje dziś wydawcom, w sposób bezpośredni przyczynią się do pozyskania dla nich nowych przychodów z obszaru mobile - dodaje Czynajtis.
(GK, 17.02.2017)