Producenci samochodów ograniczyli wydatki na reklamę w 2016 roku

(fot. za pexels.com)
Najczęściej promującą się firmą wśród producentów samochodów była w 2016 roku Volkswagen Group Polska. Wydatki na reklamę w tym sektorze zmalały o 2,3 proc. - do 1,2 mld zł.
W ub.r. na reklamę w mediach (telewizja, prasa, outdoor, indoor, radio, kino) Volkswagen Group Polska przeznaczyła 337,3 mln zł, czyli o 6,42 proc. mniej niż w 2015 roku – wynika z danych cennikowych Kantar Media. W 2016 roku koncern intensywnie promował m.in. marki Seat i Škoda; intensywna kampania reklamowa tej ostatniej odbywała się pod hasłem "Najmłodsi testują nowe pokolenie Škody".
Tymczasem Toyota Motor Poland zwiększyła wydatki na reklamę o 12,4 proc. - do 123,4 mln zł. Firma prowadziła m.in. kampanię przed Euro 2016 promującą Toyotę RAV4 z udziałem piłkarza Grzegorza Krychowiaka.
Więcej na reklamę wydały także: Renault Polska - 107,2 proc. (wzrost o 9,5 proc.) i BMW Polska – 68,7 mln zł (wzrost o 26,16 proc.).
Z kolei General Motors Poland ograniczył wydatki na reklamę do 63,9 mln zł (spadek o 15,05 proc.).
Producenci samochodów najchętniej promowali się w telewizji – wydali na to 645,7 mln zł - o 4,18 proc. mniej niż w 2015 roku. W 2016 roku w tym sektorze spadło też zainteresowanie outdoorem – do 41,3 mln zł (o 24,7 proc. mniej). W pozostałych mediach reklamowano się chętniej niż w 2015 roku: na reklamę w gazetach wydano 19,3 mln zł (wzrost o 19,74 proc.), a na promocję indoor prawie czterokrotnie więcej – 64,4 tys. zł.
(IKO, 13.02.2017)
