W styczniu TVP 1 wygrał w grupie ogólnej, a Polsat - w komercyjnej
W styczniu br. największy udział w rynku w grupie ogólnej miał Program 1 TVP, a w tzw. grupie komercyjnej - Polsat. Generalnie jednak największe telewizje zmniejszyły widownię rok do roku.
Średni udział TVP 1 w rynku w grupie ogólnej (4+) wyniósł w styczniu 11,56 proc. - mimo spadku z 12,89 proc. w styczniu 2016 roku Jedynka miała pozycję lidera. Zawdzięcza to m.in. transmisjom z Pucharu Świata w skokach narciarskich, które gromadziły 5-7-milionowe widownie. Na drugim miejscu znalazł się Polsat z wynikiem 10,71 proc. (spadek z 11,17 proc.), a na trzecim TVN z udziałem 9,24 proc. (spadek z 9,78 proc.).
Spośród stacji z pierwszej dziesiątki wzrost udziału w rynku rok do roku odnotowały: TVN 24 - do 4,06 proc. (z 3,23 proc.), TV 4 - do 3,71 proc. (z 3,21 proc.), TVP Info - do 3,67 proc. (z 3,24 proc.), Puls 2 - do 1,7 proc. (z 1,64 proc.).
Natomiast w tzw. grupie komercyjnej (16-49 lat) najwyższy średni udział w rynku miał w styczniu Polsat - 12,55 proc. (spadek z 13,01 proc.). Za nim znalazły się: TVN - 11,89 proc. (spadek z 12,06 proc.) i TVP 1 - 7,92 proc. (spadek z 8,81 proc.). W tej grupie wzrósł udział TV 4 - do 3,81 proc. (z 3,62 proc.), TVN 7 - do 3,54 proc. (z 3,43 proc.), TVN 24 - do 2,36 proc. (z 2,16 proc.) i TTV - do 1,99 proc. (z 1,91 proc.). Dane Nielsen Audience Measurement.
(JS, 05.02.2017)