Martyna Wojciechowska: Oferta Travel Channel dopasowana do polskiego widza
Martyna Wojciechowska (fot. Marlena Bielisk / TVN)
Martyna Wojciechowska przestała być redaktor naczelną "National Geographic Polska" oraz "National Geographic Traveler" (Wydawnictwo Burda) i została dyrektor programową Travel Channel (Scripps Networks Interactive). W Burdzie zastąpiła ją Agnieszka Franus.
Martyna Wojciechowska odpowiada za strategię programową oraz długofalowy rozwój kanału Travel Channel. Zapewnia, że zmiana miejsca pracy była jej własną decyzją. - Przychodzi w życiu taki moment, że musisz coś zmienić. Ja poczułam, że chcę skupić się na produkcjach telewizyjnych i filmach dokumentalnych - to absolutnie mój świat - opowiada Wojciechowska. - Zresztą ten wideo-świat ma moc i czuję, że to właściwy kierunek. Dziesięć lat pełniłam funkcję redaktor naczelnej "National Geographic Polska", dzieląc te obowiązki z produkcjami dla TVN. Nie było to łatwe, bo nie da się rozciągnąć doby. Musiałam odpowiedzialnie zdecydować, co dalej - dodaje.
Travel Channel pod kierownictwem Wojciechowskiej ma m.in. zwiększyć widownię i zasięg. W planach jest m.in. autorski cykl programów "Martyna Wojciechowska przedstawia" i pokazywanie filmów polskich podróżników. - Nasza oferta będzie bardziej dopasowana do polskiego widza. Cele jakie mamy, to wzrost oglądalności i udziałów w rynku. Jesteśmy pierwszym nieanglojęzycznym krajem, który będzie tworzyć własny kontent. Chcemy, żeby na antenie znalazły się również polskie produkcje, do tej pory poza festiwalami nie było miejsca, gdzie krajowi podróżnicy mogli prezentować swoje filmy - opowiada Martyna Wojciechowska. - Polacy podróżują coraz więcej, na antenie będą więc programy, jak z naszej, polskiej perspektywy podróżować ekonomicznie, jak docierać do niedostępnych miejsc. Będą też produkcje z dużym rozmachem, takie jak "Everest Rescue” - mówi.
Martyna Wojciechowska była redaktor naczelną "National Geographic Polska" przez 10 lat. Agnieszka Franus, która ją zastąpi, jest związana z "National Geographic" od 15 lat, od 12 lat jest zastępcą redaktora naczelnego. Franus od pięciu lat jest też dyrektorem artystycznym "National Geographic Traveler". Wojciechowska zapewnia, że jest otwarta na współpracę z "NGP". - National Geographic jest wydawcą moich książek, cześć tytułów jest wznawiana. Czas pokaże, co dalej. Na razie skupiam się na realizowaniu umów, które zostały już podpisane. Jestem otwarta na dalszą współpracę w tym obszarze - wyjaśnia.
Travel Channel w ub.r. miał 0,12 proc. udziału w rynku w grupie ogólnej i 0,13 proc. w grupie komercyjnej 16-49 (dane: Nielsen Audience Measurement). Średnia sprzedaż "National Geographic Polska" za pierwsze trzy kwartały ub.r. wyniosła 31 284 egz. (dane: ZKDP).
(JM, 18.01.2017)