San Escobar prawdziwym hitem mediów społecznościowych
Minister Witold Waszczykowski (fot. Karolina Siemion-Bielska / MSZ)
Po tym jak minister spraw zagranicznych Witold Waszczykowski powiedział o swoim spotkaniu z ministrem San Escobar, fikcyjne państwo zrobiło karierę w mediach, szczególnie społecznościowych.
Tylko w dniach 10-11 stycznia w mediach tradycyjnych pojawiło się 703 publikacji na temat San Escobar – wynika z badania firmy Press - Service Monitoring Mediów, przygotowanego na zlecenie Publicrelations.pl. W mediach społecznościowych pojawiło się w tym czasie 13 318 wpisów na temat nieistniejącego kraju. Większość z nich umieszczano na Facebooku.
Zarówno na Twitterze, jak i na Facebooku powstały też profile, informujące o rzekomej aktywności państwa San Escobar. San Escobar zyskał flagę, stolicę (Santo Subito), patrona (San Sebastian), ministra obrony narodowej (Jose Arcadio Morales), linie lotnicze (El Nino), a także bestseller książkowy (Cacao DecoMoreno). Nowy kraj doczekał się też wpisu w Wikipedii. Stronę w wersji polskiej szybko usunięto, dostępna jest jednak w wersji angielskiej.
(PR, 13.01.2017)