Kupony rabatowe nie pomogły wszystkim miesięcznikom dla kobiet
fot. za facebook.com/PANI.MAGAZYN
Tytuły, które w październiku ub.r. zaangażowały się w akcje kuponowe, zanotowały zarówno duże spadki sprzedaży, jak i delikatny wzrost - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy. Największy wzrost zanotowała "Pani" (Wydawnictwo Bauer), gdzie zamiast kuponów do nakładu dołączono kalendarzyk.
Liderem sprzedaży w październiku ub.r. wśród miesięczników dla kobiet (bez uwzględniania tytułów poradnikowych) pozostał "Twój Styl" (Wydawnictwo Bauer), który sprzedał 240 187 egzemplarzy (wzrost o 2,78 proc. w porównaniu z październikiem 2015 roku). Na drugim miejscu znalazła się "Grazia" (Wydawnictwo Bauer) - 129 648 egz. (wzrost o 2,36 proc.). Oba tytuły brały udział w kampanii rabatowej "Stylowe zakupy".
Najwyższy wzrost - o 7,72 proc., do 93 061 egz. - zanotował miesięcznik "Pani", do którego dołączony był kalendarzyk. Wzrostem mogły pochwalić się też "Cosmopolitan" (Marquard Media Polska) - o 4,4 proc., do 79 111 egz. i "Uroda Życia" (Edipresse Polska) - o 0,33 proc., do 60 592 egz.
Nie wszystkie tytuły, które brały udział w kampaniach rabatowych, zanotowały wzrost sprzedaży. "Avanti" (Agora), które miało w dniach 14-15 października ub.r. "Weekend zniżek", zanotowało najwyższy spadek w segmencie - o 31,07 proc., do 94 597 egz. Wysokie spadki, mimo kampanii rabatowych, zanotowały też tytuły Burdy, które 1 i 2 października uczestniczyły w "Szaleństwie zakupów": "Elle" (o 29,42 proc., do 48 647 egz.), "In Style - Edycja Polska" (o 22,94 proc., do 52 836 egz.) i "Glamour" (o 25,49 proc., do 59 432 egz.).
(r,d, 12.01.2017)