Prezentowy hit zdaniem Instagrama? Pierścionki, skarpety i pluszaki
Prezenty (fot. za pexels.com)
Specjaliści z Dentsu Aegis Network przyjrzeli się zdjęciom jakie polscy użytkownicy Instagrama zamieścili na swoich profilach i oznaczyli hashtagiem #prezent.
Przez okres Mikołajkowy oraz Świąt Bożego Narodzenia zespół analityków social media zbierał, kategoryzował i analizował dane z Instagrama dotyczące świątecznych prezentów. Specjaliści korzystali z autorskiej metodologii House of Loop.
Przez cały grudzień monitorowany był hashtag #prezent, pod który trafiło 74504 zdjęć. Przy fotografiach najczęściej pojawiały się hashtagi dotyczące świąt i prezentów: #bozenarodzenie, #christmas, #gift, #christmastime, #mikołaj #happy #choinka, #christmasgift. Równie popularne były hashtagi #polishgirl oraz #polishboy gdzie internauci wrzucali zdjęcia ze swoimi partnerami opisując, że dana osoba jest dla nich najlepszym świątecznym prezentem.
W okresie mikołajkowym hitem były ciepłe skarpety, pluszowe misie oraz klocki LEGO. Na gwiazdkę w kategorii zabawki najczęściej wręczane były pluszaki i klocki LEGO. Wśród kosmetyków dominowały zestawy oraz perfumy. A ubrania, które trafiały pod choinkę miały zwyle logo superbohatera lub klubu sportowego. Często pojawiały się także zdjęcia pierścionków zaręczynowych.
(TAD, 11.01.2017)