Papaya Films: w 2016 roku powstało 2795 telewizyjnych spotów reklamowych
W 2016 roku zrealizowano w Polsce 2795 spotów telewizyjnych - wynika z analizy studia Papaya Films. W 2015 roku wyprodukowano ich 2100, a w 2014 - 1867.
W 2016 roku najwięcej filmów zrealizowały studia: Papaya Films (222, w 2015 roku - 198), OTO (215, w 2015 roku - 180), Propeller (145, w 2015 roku - 104 ), GPD Film Studio (116, w 2015 roku - 105) i Film Produkcja (94, w 2015 roku - 78).
Do najbardziej aktywnych klientów pod względem liczby zamawianych spotów należały: Lidl (99 spotów, w 2015 roku - 100), Jeronimo Martins (65, w 2015 roku - 102), Orange (63, w 2015 roku - 55), Play (61, w 2015 roku - 54) i Agata Meble (60, w 2015 nie była uwzględniona w analizie).
Najwięcej filmów reklamowych zrealizowały agencje: GPD (151, w 2015 roku - 157), Saatchi & Saatchi IS (122, w 2015 roku - 78), Opus B (116, w 2015 roku - 29), Ogilvy & Mather (105, w 2015 roku - 30) i Grey (87, w 2015 roku - 70). Natomiast najbardziej aktywne studia postprodukcyjne w ub.r. to Platige Image (222 spoty), Orka (178), Badi Badi (165), Rio De Post (158) i Lunapark (148).
Reżyserzy, którzy w ub.r. najczęściej zajmowali się telewizyjnymi spotami reklamowymi to: Tadeusz Śliwa (85 produkcji), Maciej Szwabe (71), Jakub Michalczuk (71), Jacek Szymański (57) i Martyna Iwańska (56).
Dane pochodzą z oficjalnych informacji marketerów, agencji reklamowych, domów produkcyjnych, postprodukcyjnych i od twórców filmowych (reżyserów, operatorów, scenografów, kostiumografów) w mediach branżowych i społecznościowych. Analiza uwzględnia podstawowe wersje filmów reklamowych, bez skrótów i zmian packshotowych. Analiza została zweryfikowana przez 97 podmiotów branżowych, w tym przez agencje reklamowe, domy produkcyjne i domy postprodukcyjne.
Papay Films analizę rynku produkcyjnego prowadzi od czterech lat.
(AMS, 10.01.2017)
