TVP ABC liderem kanałów dziecięcych w 2016 roku
Wśród kanałów dla dzieci naziemny TVP ABC pod względem udziału w rynku w 2016 roku wyprzedził Nickelodeon.
TVP ABC (Telewizja Polska) osiągnął 0,92 proc. udziału w rynku, co oznacza wzrost z 0,7 proc. w 2015 roku. Lider w 2015 roku – Nickelodeon (Viacom International Media Networks) spadł na drugą pozycję, ale poprawił wynik z 0,74 proc. do 0,76 proc.
Na trzecie miejsce – mimo spadku z 0,53 proc. do 0,48 proc. – awansował Disney Junior (The Walt Disney Company), który wyprzedził Cartoon Network (Turner Broadcasting System) – ten kanał też miał gorsze wyniki (spadek z 0,56 proc. do 0,45 proc.).
W pierwszej dziesiątce kanałów dziecięcych znalazły się również: Nick Jr (Viacom International Media Networks) – wzrost z 0,33 proc. do 0,41 proc., MiniMini+ (NC+) – wzrost z 0,37 proc. do 0,38 proc., Disney Channel (The Walt Disney Company) – spadek z 0,33 proc. do 0,27 proc., Disney XD (The Walt Disney Company) – spadek z 0,25 proc. do 0,22 proc., Polsat JimJam (Polsat JimJam Limited) – wzrost z 0,14 proc. do 0,2 proc., Boomerang (Turner Broadcasting System) – spadek z 0,24 proc. do 0,19 proc. oraz Nickelodeon HD (Viacom International Media Networks) – spadek z 0,21 proc. do 0,19 proc.
Dane: Nielsen Audience Measurement.
(KOZ, 09.01.2017)