TVN 24 liderem kanałów informacyjnych w 2016 roku
Największy udział w widowni telewizyjnej w 2016 roku miał spośród kanałów informacyjnych TVN 24 – zarówno w grupie ogólnej, jak i komercyjnej.
W grupie ogólnej (4+) gorsze niż w 2015 roku wyniki zanotował tylko kanał TVP Info, który stracił pozycję lidera na rzecz TVN 24. Kanał TVN 24 miał w ub.r. średnio 3,81 proc. udziału w rynku (wobec 3,22 proc. rok wcześniej), podczas gdy udział TVP Info spadł do 3,26 proc. (z 3,51 proc. w 2015 roku). Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że trzecie miejsce zajął Polsat News z udziałem 1,11 proc. (1,08 proc.). Wyniki znacznie poniżej 1 proc. miały natomiast stacje: TVN 24 BiS – 0,36 proc. (0,29 proc.), Superstacja - 0,25 proc. (0,22 proc.), Polsat News 2 - 0,12 proc. (0,11 proc.) i Telewizja Republika – 0,11 proc. (0,11 proc.).
Natomiast w grupie widzów w wieku 16-49 (czyli tzw. grupie komercyjnej) wszystkie kanały informacyjne miały w 2016 roku wyniki gorsze niż przed rokiem. TVN 24 mimo spadku udziału do 2,28 proc. (z 2,49 proc.) utrzymał prowadzenie, a nawet nieznacznie zwiększył przewagę nad TVP Info, którego udział spadł do 1,26 proc. (z 1,52 proc. w 2015 roku). Trzeci był kanał Polsat News z wynikiem 0,80 proc. (0,83 proc.), a czwarty TVN 24 BiS - 0,25 proc. (0,26 proc.). Kolejna trójka kanałów miała wyniki poniżej 0,1 proc.: Polsat News 2 – 0,08 proc. (0,09 proc.), Superstacja – 0,07 proc. (0,08 proc.), TV Republika – 0,06 proc. (0,08 proc.).
(RUT, 07.01.2017)