Polsat z największym udziałem w widowni telewizyjnej w 2016 roku
fot. za grupapolsat.pl
Największy udział w widowni telewizyjnej miał w 2016 roku Polsat – zarówno w grupie ogólnej, jak i komercyjnej. Hitem roku był ćwierćfinał piłkarskich mistrzostw Europy, w którym Polska grała z Portugalią.
Średni udział Polsatu w rynku w grupie ogólnej (4+) wyniósł w 2016 roku 11,45 proc. i był niższy od wyniku stacji w 2015 roku – 11,60 proc. Drugie miejsce zajął TVP 1, którego udział spadł do 11,10 proc. (z 12,28 proc.). TVN miał 10,37 proc. udziału (spadek z 10,65 proc.), a TVP 2 – 8,32 proc. (8,72 proc.). Piąte miejsce należy do TVN 24 z wynikiem 3,81 proc. (3,22 proc.), a szóste do TV 4 – 3,36 proc. (3,27 proc.).
Z kolei w grupie osób w wieku 16-49 lat Polsat prowadził z wynikiem 13,23 proc. (nieznaczny wzrost z 13,21 proc.). Drugi w tej grupie był TVN z udziałem 12,75 proc. (wzrost z 12,42 proc.). Główne anteny Telewizji Polskiej zanotowały spadki: Jedynka do 7,39 proc. (z 8,40 proc.), a Dwójka do 7,18 proc. (7,71 proc.). Piąte miejsce w grupie komercyjnej zajęła TV Puls – 3,73 proc. (3,71 proc.), a szóste TV 4 – 3,65 proc. (3,67 proc.).
Z danych Nielsen Audience Measurement wynika, że na oglądanie telewizji przeznaczaliśmy w 2016 roku średnio 4 godziny 21 minut i 45 sekund dziennie – czyli minutę i 47 sekund mniej niż w 2015 roku. Hitem pod względem liczby widzów, a zarazem najpopularniejszym programem sportowym był w ub.r. mecz Polska -Portugalia na piłkarskim Euro 2016, który obejrzało 8,07 mln osób (TVP 1, 30 czerwca ub.r.). Wśród programów rozrywkowych wygrał reality show „Rolnik szuka żony” - 5,13 mln widzów (TVP 1, 23 października ub.r.). Z seriali najwięcej widzów tradycyjnie przyciągnęła produkcja TVP 2 pt. „M jak miłość” - 6,99 mln (odcinek z 1 lutego), a z filmów „Kevin sam w domu” - 4,33 mln (Polsat, 24 grudnia).
(RUT, 04.01.2017)