Temat: badania radia

Dział: RADIO

Dodano: Styczeń 02, 2017

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

Tok FM w miastach powyżej 500 tys. mieszkańców ma wyższy udział w czasie słuchania niż Zetka

Radio Tok FM

Radio Tok FM (Agora, Polityka) notuje rekordową słuchalność - w największych miastach osiąga już lepsze wyniki niż Radio Zet.

Radio Tok FM (Agora, Polityka) notuje rekordową słuchalność - w największych miastach osiąga już lepsze wyniki niż Radio Zet.

Jak informowaliśmy, w fali wrzesień-listopad br. Radio Tok FM zanotowało rekordowe 2,3 proc. udziału w czasie słuchania, co oznacza wzrost z 1,3 proc. w analogicznym okresie ub.r. Każdego dnia radia słuchało 850 tys. osób, czyli o 263 tys. więcej, niż rok wcześniej (zasięg dzienny).

W miastach powyżej 500 tys. mieszkańców (Warszawa, Łódź, Kraków, Wrocław, Poznań) Radio Tok FM uzyskało 9,2 proc. udziału w czasie słuchania. To wzrost z 5,5 proc. w analogicznym okresie ub.r. Stacja rok do roku awansowała z ósmej na trzecią pozycję, wyprzedzając Radio Zet, które zmniejszyło słuchalność z 10,1 proc. do 9,1 proc. i spadło z trzeciego na czwarte miejsce.

Z kolei w miastach powyżej 200 tys. mieszkańców Tok FM zwiększyło słuchalność z 4,4 proc. do 7,4 proc., awansując z dziewiątej na czwartą pozycję. – Upór i konsekwencja to, moim zdaniem, główne powody sukcesu Radia Tok FM. Rządy się zmieniają, a my patrzymy kolejnym władzom na ręce i rozliczamy je z obietnic wyborczych. Dziennikarze nie idą na łatwiznę i nie dają się zbywać rozmówcom, a co najważniejsze - są do swoich rozmów, wywiadów czy debat rzetelnie przygotowani – komentuje wyniki Kamila Ceran, redaktor naczelna stacji.

W zasięgu technicznym Tok FM jest obecnie 11,1 mln mieszkańców Polski – to wzrost o 8,2 proc. w porównaniu z końcem ub.r. Stacja dostępna jest na 22 rynkach, w tym we wszystkich miejscowościach powyżej 200 tys. mieszkańców. W br. sygnał radia pojawił się w Bydgoszczy, Rzeszowie i Zduńskiej Woli, a w ub.r. – w Białymstoku i Częstochowie. Radiostacja wygrała również konkurs na częstotliwość w Tarnowskich Górach. Ponadto jesienią w kinach, telewizji, internecie i prasie prowadzona była kampania promująca radio.

Dane: badanie Radio Track, realizowane przez Millward Brown.

(KOZ, 02.01.2017)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter
Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.