Spośród stacji radiowych najwięcej na reklamę wydaje Radio Zet

Radio Zet
Po 11 miesiącach br. najbardziej aktywną reklamowo stacją radiową było Radio Zet.
Dane Kantar Media uwzględniają cennikowe wydatki rozgłośni na reklamę w telewizji, prasie, kinach i na nośnikach reklamy zewnętrznej.
Z danych wynika, że Eurozet wydał na promocję Radia Zet 21,5 mln zł, czyli o 31 proc. mniej niż w analogicznym okresie ub.r. W mediach reklamowana była m.in. akcja ”Radio Zet spełnia marzenia” i audycja ”Gość Radia Zet” z nowym prowadzącym Konradem Piaseckim.
Grupa RMF na reklamy RMF FM przeznaczyła 19,7 mln zł, czyli o 24,8 proc. mniej rok wcześniej. Działaniami reklamowymi wspierane były m.in. zabawa antenowa oraz audycje Roberta Mazurka i Marcina Zaborskiego.
Najsilniej wspieraną marką Grupy Radiowej Agory była sieć Złote Przeboje, której działania reklamowe były warte 13,6 mln zł (spadek o 7,7 proc.). We wrześniu odbyła się kampania tego radia z udziałem prezentera telewizyjnego Marcina Prokopa (w grudniu prowadzona była kolejna).
O ponad połowę więcej (55,6 proc.) na reklamy sieci Radio Eska przeznaczyła Grupa Radiowa Time (12,5 mln zł). W tym roku przeprowadzono m.in. kampanię wizerunkową Eski pod hasłem ”Muzyką się żyje”.
Wśród pięciu najbardziej aktywnych reklamowych marek radiowych znalazło się również należące do tego samego nadawcy ponadregionalne Vox FM z 7,9 mln zł (wzrost o 7,8 proc.).
(KOZ, 31.12.2016)
