Spośród stacji radiowych najwięcej na reklamę wydaje Radio Zet
![](/images/contents/photo_46985_1483109120_big.jpg)
Radio Zet
Po 11 miesiącach br. najbardziej aktywną reklamowo stacją radiową było Radio Zet.
Dane Kantar Media uwzględniają cennikowe wydatki rozgłośni na reklamę w telewizji, prasie, kinach i na nośnikach reklamy zewnętrznej.
Z danych wynika, że Eurozet wydał na promocję Radia Zet 21,5 mln zł, czyli o 31 proc. mniej niż w analogicznym okresie ub.r. W mediach reklamowana była m.in. akcja ”Radio Zet spełnia marzenia” i audycja ”Gość Radia Zet” z nowym prowadzącym Konradem Piaseckim.
Grupa RMF na reklamy RMF FM przeznaczyła 19,7 mln zł, czyli o 24,8 proc. mniej rok wcześniej. Działaniami reklamowymi wspierane były m.in. zabawa antenowa oraz audycje Roberta Mazurka i Marcina Zaborskiego.
Najsilniej wspieraną marką Grupy Radiowej Agory była sieć Złote Przeboje, której działania reklamowe były warte 13,6 mln zł (spadek o 7,7 proc.). We wrześniu odbyła się kampania tego radia z udziałem prezentera telewizyjnego Marcina Prokopa (w grudniu prowadzona była kolejna).
O ponad połowę więcej (55,6 proc.) na reklamy sieci Radio Eska przeznaczyła Grupa Radiowa Time (12,5 mln zł). W tym roku przeprowadzono m.in. kampanię wizerunkową Eski pod hasłem ”Muzyką się żyje”.
Wśród pięciu najbardziej aktywnych reklamowych marek radiowych znalazło się również należące do tego samego nadawcy ponadregionalne Vox FM z 7,9 mln zł (wzrost o 7,8 proc.).
(KOZ, 31.12.2016)
![Pressletter](/images/pressletter_v2.jpg)