Rynek reklamy online w Polsce wzrósł w trzech kwartałach o 17 proc.

(fot. za pexels.com)
W okresie od stycznia do września 2016 roku wydatki na reklamy w internecie wyniosły 2,53 mld złotych. Oznacza to wzrost w porównaniu z tym okresem ub.r. o 17 proc. - wynika z raportu AdEx realizowanego przez PwC na zlecenie Związku Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska.
Poza e-mail marketingiem, w którym na reklamy w trzech kwartałach br. wydawano o 12,9 proc. mniej, wszystkie podstawowe formaty reklamy cyfrowej zanotowały wzrost. Największy wzrost rok do roku zanotowała reklama display (bez reklam wideo) – o 23,3 proc. Jej udział w rynku wyniósł 49,2 proc. Niższy wzrost zanotowały reklamy w przeglądarkach - o 11,2 proc. (udział w rynku 33,6 proc.) Rynek ogłoszeń wzrósł o 17,6 proc. (udział 14 proc.).
Duży wzrost zanotowała reklama mobile (o 63 proc., do 21,3 proc. udziału w rynku) i w mediach społecznościowych (o 48 proc., do 12,6 proc. udziału).
Najwięcej na reklamę online wydały branże: motoryzacyjna i handlowa (każda po 13 proc. udziału).
IAB AdEx jest cyklicznym badaniem służącym do mierzenia wydatków na reklamę internetową. Projekt realizuje IAB Polska wspólnie z PwC od 2007 roku.
(IKO, 29.12.2016)
