PressInstitute: 96 proc. szefów agencji planuje inwestycje w digital
Rok 2016 dla branży reklamowo-marketingowej był przede wszystkim rokiem nadążania za zmieniającymi się potrzebami klientów. Ci mają zamiar w 2017 roku i w latach kolejnych zwiększyć wydatki na działania w internecie - wynika z badania przeprowadzonego przez PressInstitute.
Badanie "Agencje reklamowe 2017" pokazuje, że firmy, które planują zwiększenie inwestycji na komunikację marketingową, chcą przede wszystkim wydawać więcej na wideo i obsługę kanałów w social media. Aż 90 proc. inwestycji dokonywanych w 2016 roku przez ankietowanych menedżerów agencji reklamowych dotyczyło poszerzenia kompetencji digital. Na nadchodzący rok takie inwestycje planuje aż 96 proc. ankietowanych. Drugim obszarem inwestycji planowanych na 2017 rok jest komunikacja mobile - zadeklarowało je 56 proc. ankietowanych.
Przesunięcie się komunikacji w kierunku internetu powoduje, że miejsce gwiazd znanych z telewizji będą zajmować w reklamach osobowości świata online: youtuberzy (62 proc. ankietowanych planuje po nich sięgnąć), vlogerzy (52 proc.), blogerzy (45 proc.).
Ankieta PressInstitute trafiła do 29 szefów (prezesów i dyrektorów) największych agencji reklamowych, które znalazły się w tegorocznej edycji raportu „Panorama Reklamy” – odpowiedziała połowa. Badanie zostało realizowane w okresie od 21 października do 8 listopada 2016 roku.
Pełny raport jest dostępny na Pressinstitute.eu.
(AMS, 28.12.2016)
