”Kevin sam w domu” hitem telewizyjnym w święta
W święta Bożego Narodzenia spędziliśmy przed telewizorem ponad sześć godzin. TVP 1 była najchętniej oglądaną stacją w święta wśród wszystkich widzów w wieku powyżej czterech lat, a Polsat w grupie komercyjnej. Najwięcej widzów zgromadził emitowany w Wigilię ”Kevin sam w domu”.
W dniach 25-26 grudnia br. udział (w grupie ogólnej) TVP 1 wyniósł 11,43 proc. (przed rokiem 12,2 proc.), Polsatu – 9,88 proc. (9,26 proc.), TVN – 9,66 proc. (8,73 proc.), a TVP 2 – 7,04 proc. (8,1 proc.).
W grupie komercyjnej liderem był Polsat, który osiągnął 11,95 proc. (11,25 proc. rok wcześniej). TVN miał 11,42 proc. (10,78 proc. przed rokiem), TVP 1 – 7,68 proc. (9,69 proc.), a TVP 2 – 6,11 proc. (7,23 proc.).
W Wigilię najwięcej widzów zgromadził emitowany w Polsacie po godz. 20 ”Kevin sam w domu” – 4,33 mln widzów, czyli o ponad 200 tys. więcej niż przed rokiem. W Boże Narodzenie największą widownię miały ”Wiadomości” TVP 1 w drugi dzień świąt – 4,03 mln widzów.
W święta oglądaliśmy telewizję średnio przez sześć godzin i półtorej minuty, czyli o 17 minut dłużej niż rok wcześniej.
Według danych cennikowych w czasie świąt najwięcej wydano w telewizji na reklamy T-Mobile (3,1 mln zł)
Dane: Nielsen Audience Measurement.
(KOZ, 27.12.2016)