Temat: reklama

Dział: TELEWIZJA

Dodano: Grudzień 12, 2016

Narzędzia:

Drukuj

Drukuj

TVP zmienia progi wydatków reklamowych uprawniające do rabatów

Biuro reklamy TVP wprowadza na 2017 rok dwa dodatkowe klastry – najniższy i najwyższy (screen z prezentacji dla klientów TVP)

W polityce handlowej na 2017 rok, którą biuro reklamy Telewizji Polskiej przedstawiło domom mediowym, pojawiły się dwa dodatkowe klastry – najniższy i najwyższy. Indywidualne negocjacje rabatów będą się zaczynać od wyższej niż dotychczas kwoty.

Klaster to próg całorocznych wydatków na reklamę, od których zależą udzielane klientom rabaty. Obecnie najniższym klastrem jest ten do 0,49 mln zł. W 2017 roku zostanie on podzielony na dwa: do 0,19 mln zł i od 0,2 do 0,49 mln zł. Kolejne przedziały pozostaną bez zmian, z tym że najwyższy obecnie klaster 5 mln zł – 5,99 mln zł zostanie powiększony do przedziału 5 mln zł – 6,49 mln zł. Dojdzie też nowy klaster: od 6,5 mln zł do 7,99 mln zł. Indywidualne negocjacje rabatów będą więc prowadzone z klientami, którzy w biurze reklamy TVP wydają rocznie 8 mln zł i więcej.
W pierwszym klastrze rabat za budżet reklamowy będzie wynosił maksymalnie 30 proc., a w drugim 31 proc. Przy wydatkach 0,5 mln zł - 0,99 mln zł klient dostanie do 32 proc. rabatu, w klastrze 1 mln zł – 1,99 mln zł będzie to do 35 proc. W kolejnych klastrach rabat wzrośnie stopniowo do 42 proc. dla budżetów 4 mln zł – 4,99 mln zł, do 45 proc. w przedziale 5 mln zł – 6,49 mln zł i do 48 proc. w najwyższym klastrze.
Biuro reklamy TVP nadal będzie też zachęcać do kupowania z cennika. Reklamodawca, który zrealizuje w ten sposób od 50 proc. do 59,99 proc. swoich wydatków, dostanie do 5 proc. rabatu. W kolejnych progach rabat wzrośnie do 20 proc. dla reklamodawców wydających na zakupy cennikowe 80 proc. - 89,99 proc. swoich budżetów, do 25 proc. w przypadku udziału cennika w przedziale 90 proc. - 99,99 proc. i do 30 proc. dla tych, którzy wszystko kupują z cennika.

Nowością będzie premiowanie zakupów w kanałach tematycznych. Przy udziale wydatków w kanałach równym 30 proc. lub więcej całego budżetu klienta TVP udzieli 2 proc. dodatkowego rabatu na kampanie w stacjach tematycznych.

Średnie CPP – czyli koszt dotarcia do jednego procentu osób z grupy docelowej kampanii reklamowej – w kanałach tematycznych nie ulegnie zmianie. Jeśli chodzi o główne anteny (TVP 1 i TVP 2), biuro reklamy telewizji publicznej nieznacznie skorygowało ceny w poszczególnych miesiącach, ale średnioroczna zmiana ceny jest na poziomie błędu statystycznego: obniżka wynosi ok. 0,5 proc. Natomiast w prime time, czyli paśmie najwyższej oglądalności (18.00-22.59), w którym koszt reklam jest wyższy od średniego, główne anteny TVP trochę podrożeją. Dopłata za prime time wyniesie w nich w przyszłym roku 35 proc. (obecnie jest to 34 proc.). Jeszcze bardziej zdrożeje prime time kanałów tematycznych – tam dopłata wzrośnie do 50 proc. (w br. 45 proc.).

W portfolio kanałów tematycznych biuro reklamy wyróżnia stację TVP ABC. Koszt dotarcia (CPP) w tym kanale będzie malał wraz ze wzrostem wydatków na reklamę w nim. Dla budżetów do 199 tys. zł średnie CPP w grupie widzów w wieku 4-12 lat wyniesie 300 zł. Przy wydatkach 200 tys. zł – 499 tys. zł spadnie do 280 zł, a dla przedziału 500 tys. zł - 749 tys. zł wyniesie 260 zł. W przypadku większych budżetów na reklamę w TVP ABC koszt będzie negocjowany indywidualnie.

(RUT, 12.12.2016)

* Jeśli znajdziesz błąd, zaznacz go i wciśnij Ctrl + Enter
Pressletter

PODOBNE ARTYKUŁY

Ta strona korzysta z plików cookies. Korzystając ze strony bez zmiany ustawień dotyczących cookies w przeglądarce zgadzasz się na zapisywanie ich w pamięci urządzenia. Dodatkowo, korzystając ze strony, akceptujesz klauzulę przetwarzania danych osobowych. Więcej informacji w Regulaminie.