Redakcja Sport.pl chce sięgnąć po pomoc robotów
Sport.pl
Sport.pl (Agora SA) rozpoczyna eksperymenty z wykorzystaniem algorytmów do tworzenia treści redakcyjnych.
- Chodzi nam o kontent tworzony automatycznie, przez algorytmy, z małym udziałem człowieka - mówi Marcin Gadziński, wydawca Sport.pl. W grę wchodzi automatyczne tworzenie infografik, rankingów, statystyk czy animacji wykorzystywanych np. podczas internetowych relacji z meczów. Na razie redakcja nie planuje wykorzystywania robotów do pisania artykułów. - Język polski jest zbyt trudny - tłumaczy Gadziński. Sport.pl w związku ze swoimi planami poszukuje menedżera sportowych treści algorytmicznych.
Biznes i sport to dziedziny, które dostarczają najwięcej danych w mediach, dlatego głównie o nich myślą wydawcy, wprowadzając automatyzację w tworzeniu treści. Po pomoc robotów sięgnęły już: Associated Press, "Forbes", "The New York Times", "Los Angeles Times". Zainteresowanym tematem robot journalism polecamy tekst "Dziennikarz bez krwi i kości" ("Press" 11/2016).
(JM, 08.12.2016)